Elextra

Novinky Elextra chce v zrýchlení poraziť Teslu

Foto: Elextra

27.2. 2017 12:39 Štvordverový superšport s nulovými lokálnymi emisiami si trúfa na tých najlepších. Detaily o pohone nepoznáme, o dizajne už máme dobrú predstavu.

V ostatnom čase je start-upov zaoberajúcich sa vývojov elektromobilov ako húb po daždi, chýbať nebudú ani na pôde výstaviska Palexpo v Ženeve. Prezentovať sa na ňom chce aj firma Elextra. Stojí za ňou dánsky podnikateľ Poul Souhl a švajčiarsky dizajnér Robert Palm, pričom táto dvojica má veľké ambície. Ich prvým produktom má byť niečo skutočne exkluzívne.

Elextra bude v Ženeve prezentovať elektrický sedan
Elextra bude v Ženeve prezentovať elektrický sedan
Zdroj: Elextra

Na blížiacom sa autosalóne bude mladá spoločnosť prezentovať štvordverový superšport s nulovými lokálnymi emisiami, ktorý si trúfa na tých najlepších. Vozidlo chce v zrýchlení poraziť Teslu. Jej špičkový produkt Model S P100D má pokoriť vďaka schopnosti akcelerovať z 0 na 100 km/h za menej než 2,3 sekundy. Americký liftback pritom len nedávno stanovil v tejto disciplíne svetový rekord.

Bližšie detaily o pohone elektrického sedanu zatiaľ nepoznáme, o dizajne však už máme dobrú predstavu. Autori zverejnili tri dostatočne odhaľujúce fotky. Prvá ukazuje siluetu pripomínajúcu Lamborghini Huracán, no s natiahnutou karosériou a druhým párom výrazne menších dverí.

Svetlomety vozidla sú rozdelené do dvoch úrovní
Svetlomety vozidla sú rozdelené do dvoch úrovní
Zdroj: Elextra

Spredu vozidlo zaujme netradičnými diódovými svetlometmi, ktoré sú rozdelené do dvoch úrovní. Popri viac-menej klasicky umiestnených reflektoroch tu nájdeme aj pás cez takmer celú šírku predných partií. Výrazným štylistickým  motívom je trojuholník. Je základom viacerých plôch, vrátane akéhosi krídla nad zadným oknom a neprerušenou trojitou čiarou koncových LED svetiel.

Nad zadným oknom je akési trojuholníkové krídlo
Nad zadným oknom je akési trojuholníkové krídlo
Zdroj: Elextra

Elextra hovorí o čistých líniách evokujúcich talianske superšporty z minulosti, krásnom dizajne a najmodernejších technológiách súčasnosti. Reálny obsah týchto slov spoznáme počas budúceho týždňa. Firma uvádza, že sériová výroba tohto elektromobilu má prebiehať ručne neďaleko nemeckého Stuttgartu. V pláne je pritom maximálne sto exemplárov.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia