Audi A8 L 60 TFSI e quattro.

Novinky Audi uvádza silnejšiu verziu vlajkovej lode: S pokračovaním dvanásťvalca nerátajte

Foto: Audi

17.10. 13:21 Pod kapotou limuzíny bije trojlitrový šesťvalec a elektromotor, Ingosltadt hovorí o parametroch na úrovni 330 kW (449 k) a 700 Nm. Elektrický dojazd má dosiahnuť 46 kilometrov.

Tradičné modelové označenia vychádzajúce zo zdvihového objemu motora už v dobe prepĺňania a rozšírenej elektrifikácie nedávajú veľmi zmysel, Audi preto naskočilo na číselnú stratégiu založenú na výkonových úrovniach. Nevyhol sa tomu ani vrcholný typ A8. Ten prišiel s benzínovým variantom 55 TFSI a naftovou alternatívou 50 TDI, paletu teraz rozširuje špička štandardnej ponuky. Nad ňou už stojí len športovo ladený model S8.

Ingosltadt oficiálne uvádza silnejšiu verziu svojej vlajkovej lode, ktorá nesie štítok A8 L 60 TFSI e quattro. S pokračovaním mohutného dvanásťvalca tu však nerátajte. Ako už napovedá malé písmenko v modelovom označení, ide o elektrifikované vozidlo. Pod kapotou plug-in hybridu bije namiesto agregátu W12 známeho z predchodcu „iba“ trojlitrový šesťvalec.

Modelový rad A8 dopĺňa plug-in hybrid, ktorý prezrádzajú diódy v prednom nárazníku.
Modelový rad A8 dopĺňa plug-in hybrid, ktorý prezrádzajú diódy v prednom nárazníku.
Zdroj: Audi

Spaľovacia jednotka dosahuje výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm. Spolupracuje s osemstupňovým automatom, do ktorého je integrovaný elektromotor. Ten produkuje najvyššie čísla 100 kW (136 k) a 350 Nm. Poháňané sú všetky štyri kolesá, pričom Ingolstadt hovorí o maximálnych parametroch na úrovni 330 kW (449 k) a 700 Nm.

Vďaka tejto porcii zrýchli luxusný sedan s technikou 60 TFSI e na stovku v priebehu 4,9 sekundy a na hranici 250 km/h ho zastaví obmedzovač. Čisto elektricky dokáže Audi vyvinúť tempo 135 km/h. Na jedno nabitie by pritom podľa normy WLTP malo prejsť 46 kilometrov, za čo vďačí 385-voltovému akumulátoru s kapacitou 14,1 kWh. Ten je uložený pod podlahou batožinového priestoru.

Prepĺňaný šesťvalec má spolu s elektromotorom výkon takmer 450 konských síl.
Prepĺňaný šesťvalec má spolu s elektromotorom výkon takmer 450 konských síl.
Zdroj: Audi

Kufor týmto riešením stratil časť svojho objemu, presnú hodnotu ale nemecká automobilka nešpecifikovala. Samotného interiéru sa takmer nedotkla. Prítomné sú akurát špecifické prístroje a tiež niekoľko ovládacích prvkov súvisiacich s dvojakým pohonným systémom, zaujímavo pôsobí grafický ukazovateľ dojazdu.

Navonok možno variant PHEV spoznať podľa dvierok „nádrže“ na oboch stranách karosérie, ale tiež na základe denných diód v prednom nárazníku. Súčasťou základného vybavenia sú 19-palcové aerodynamicky optimalizované kolesá i početné pochrómované detaily.

Za túto verziu si výrobca plánuje v Nemecku účtovať najmenej 109-tisíc eur.
Za túto verziu si výrobca plánuje v Nemecku účtovať najmenej 109-tisíc eur.
Zdroj: Audi

Všetky udávané parametre platia pre variant s predĺženou karosériou, ktorý meria 5,3 metra. Plug-in hybrid štartuje práve v tejto forme. Nemecká automobilka plánuje model A8 L 60 TFSI e quattro na domácom trhu ponúkať od 109-tisíc eur, predaj chce naostro spustiť pred koncom roka. S niekoľkotýždňovým oneskorením sa pritom rovnaká technika má dostať aj do kratšej verzie limuzíny.

Video

Diskusia