ikona

Novinky Audi S8: Limuzína dosahuje výkon 571 koní

Foto: Audi

3.7. 13:29 Špičková verzia sedanu má pod kapotou dvakrát prepĺňaný agregát V8, ktorý je vybavený mikrohybridnou technológiou.

V poradí štvrtá generácia Audi A8 debutovala uprostred roka 2017 a počas jej premiéry hovorila automobilka o piatich pohonných jednotkách. Spomínala šesťvalce, osemvalce i agregát W12. Doposiaľ sa však v ponuke reálne objavili iba dva trojlitrové motory, na výber je benzín a nafta. Teraz sa ponuka rozširuje. Ingolstadt totiž uvádza verziu S8, ktorá má tvoriť vrchol portfólia.

Vlajková loď značky prichádza v športovom variante
Vlajková loď značky prichádza v športovom variante
Zdroj: Audi

Nie je žiadnym prekvapením, že pohon športového variantu zverili Nemci štvorlitrovému agregátu V8 s dvomi turbami poháňajúcemu aj brutálne kombi RS6 Avant. V prípade novinky je o niečo slabšie naladený. Za svoje parametre sa však určite hanbiť nemusí, dosahuje maximálny výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 800 Nm. Štandardom je osemstupňový automat i pohon všetkých kolies. Dynamické parametre výrobca nezverejnil, no nepochybne budú úctyhodné.

Limuzína by mohla zaujať aj spotrebou paliva, keďže jej dvakrát prepĺňaný osemvalec je vybavený mikrohybridnou technológiou. Apetít má znižovať v priemere o 0,8 l/100 km. Zásobuje ju 48-voltový okruh, ktorý taktiež využívajú aktívne stabilizátory. Samozrejmosťou je špecifické naladenie podvozka. Zmenili sa aj brzdy, ktoré môžu na želanie využívať karbónovo-keramické kotúče. Sériovo majú červené strmene vykúkajúce z exkluzívnych 21-palcových kolies.

Výkonný sedan by mal byť dostupný v dvoch dĺžkach
Výkonný sedan by mal byť dostupný v dvoch dĺžkach
Zdroj: Audi

Okrem ráfikov sa silný variant sedanu navonok od klasických vyhotovení veľmi nelíši. Bodykit sa zmenil len v detailoch: vpredu sa objavili bočné vstupy vzduchu a väčší spojler, extra sú nadstavce prahov a vzadu sa nachádza náznak difúzora. Všetko je prísne decentné. Audi S8 tak možno spoznať najmä podľa označení a štyroch okrúhlych zakončení výfukového potrubia s aktívnou klapkou.

Samozrejme, popri zovňajšku sa nemecká automobilka venovala aj interiéru. V ňom sa objavili anatomickejšie tvarované sedadlá, obklady z uhlíkových vlákien či početné logá S. Audi zatiaľ neprezradilo, koľko si plánuje za model S8 pýtať. Základ by mohol stáť asi 120-tisíc eur.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia