Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-AMG: Nový make-up pre GLC 63

Biturbo osemvalec dostupný v dvoch naladeniach zostal zachovaný, zmeny sa však okrem exteriérového dizajnu dotkli aj podvozka páru SUV.
62 17.04.2019 / Marek Pokrývka

Vlaňajšie uvedenie nástupcu triedy GLE spustilo obrodu celej palety SUV nesúcich trojcípu hviezdu. V niektorých detailoch inšpirovala čerstvo predstavený typ GLB s tromi radmi sedadiel, na spadnutie je newyorská premiéra sedemmiestneho obra GLS neskrývajúceho príbuznosť s menším bratom a obdobný štýl vyznáva aj omladené GLC. Plastiku absolvovalo v Ženeve, krátko nato ho podstúpila verzia Coupé. Teraz modelovú paletu po facelifte obohacujú osemvalcové verzie.

Najväčšou zmenou prešiel dizajn prednej časti 62 fotografií v galérii Najväčšou zmenou prešiel dizajn prednej časti Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG predstavil krátko pred začiatkom výstavy v NY dvojicu svalovcov označených číselným kódom 63. Tak ako doteraz ponúkajú oba karosárske varianty dve vyhotovenia, ktorých pohon zostal nezmenený. Štvorlitrový biturbo osemvalec je v základe naladený na 350 kW (476 k). Ak siahne zákazník po verzii GLC 63 S, tešiť sa môže na výkon 375 kW (510 k). Odlišné sú aj niektoré detaily týkajúce sa podvozka či vybavenia.

Po aktuálnych zmenách budú mať exempláre „S“ štandardne opciu AMG Driver’s Package a rovnako športovejší volant s dotykovými plôškami, čo sú inak príplatkové opcie. Všetky modely dostali do základu elektronicky riadený diferenciál. Zmeny zasiahli stabilizačný systém, ale tiež jazdné režimy s prídavným módom určeným na šmykľavú cestu. Podľa automobilky mali zásahy na podvozku citeľný vplyv na už tak výborné jazdné vlastnosti páru nasypaných nemeckých áut. Po facelifte by mala dvojica SUV jazdiť ešte lepšie 62 fotografií v galérii Po facelifte by mala dvojica SUV jazdiť ešte lepšie Zdroj: Mercedes-AMG

Vykonané zmeny sa možno ukážu na čase z Nürburgringu, kde drží Mercedes s typom GLC celkový rekord v kategórii SUV. Základné dynamické parametre sa však pre nedotknutý osemvalec zachovali. Klasickému modelu i vyhotoveniu Coupé trvá šprint na stovku naďalej 4 sekundy, pri verzii S ide o 3,8 s. Silnejší kúsok víťazí aj najvyšším tempom 280 km/h. V prípade základu ide o 250 km/h, resp. 270 km/h v prípade zvolenia balíka AMG Driver’s.

Mercedes-Benz GLS: Veľký brat prichádza

Luxusné sedemmiestne SUV je blízkym príbuzným triedy GLE, dvojicu spája okrem dizajnových rysov aj vzhľad kabíny či technická stránka.

Samozrejme, facelift priniesol pre modely GLC 63 nový make-up. Po vzore civilných variantov dostali odlišne tvarované svetlomety i nadol sa rozširujúci gril Panamericana, kým nárazník sa naoko nezmenil. To možno povedať aj o zadnom kúsku obsahujúcom upravené lichobežníkové koncovky výfuku. Zmenené sú koncové svetlá, modernizácia neobišla ani disky kolies s priemerom do 21 palcov. Omladené osemvalcové SUV by sa mali v predaji objaviť onedlho.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×