Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Aston Martin v Ženeve: 2x motor v strede

ZO ŽENEVY
Angličania predviedli koncept civilnejšieho súrodenca hyperšportu Valkyrie i budúceho rivala modelov Ferrari F8 Tributo a Mclaren 720S.
26 06.03.2019 / Marek Pokrývka

Synonymom produktov značky Aston Martin sú najmä štýlové kupé triedy Grand Tourer s vpredu uloženým výkonným srdcom. No britská automobilka už tento dlhoročný úzus porušila, pri extrémnom kupé Valkyrie dala dvanásťvalec centrálne. A nepôjde o jedinú výnimku z pravidla. Ukázalo sa to na autosalóne v Ženeve, kde sa v stánku značky hneď 2x prezentoval motor v strede.

Na ženevskej pôde prezentoval Aston Martin dve štúdie 26 fotografií v galérii Na ženevskej pôde prezentoval Aston Martin dve štúdie Zdroj: Aston Martin Už vo februári anglická firma oznámila, že pripravuje Project 003. Ide o civilnejšieho súrodenca spomínaného hyperšportu využívajúceho podobné princípy. Na výstavisku debutoval pod menom AM-RB 003 zdôrazňujúcim spoluprácu s technologickou divíziou Red Bull podieľajúcou sa aj na stavbe monopostov F1 a jeho poradie (samostatné číslo má aj model Valkyrie AMR Pro).

Srdcom bude hybridný šesťvalec

So starším príbuzným spája novinku viacero dizajnových rysov, má však o poznanie uhladenejšie línie. No stále pôsobí dostatočne brutálne. Prítomný je veľký predný spojler, strešné nasávanie smerujúce k motoru, tunely vedúce vzduch bočnou časťou či obrovský zadný difúzor, nad ktorým sa nachádza krídlo. Zaujímavým prvkom sú nahor ústiace výfukové koncovky.

O parametroch hyperšportu zatiaľ nevieme žiadne detaily 26 fotografií v galérii O parametroch hyperšportu zatiaľ nevieme žiadne detaily Zdroj: Aston Martin

Spoločným rysom dvojice vozidiel je konštrukcia i karoséria vyrobená kompletne z uhlíkových vlákien, ale tiež prítomnosť aktívnych prvkov v oblasti aerodynamiky i podvozka. Povedomé rysy má tiež interiér. V presklenom kokpite sa nachádzajú tenučké sedadlá priamo integrované do karbónového monokoku, pred ktorými sa nachádza jednoduchá palubná doska s viacerými displejmi a nápadne sploštený volant obsahujúci množstvo ovládačov. Inak nie je vnútri takmer nič.

Zásadným rozdielom oproti modelu Valkyrie je technická stránka. Namiesto atmosférického dvanásťvalca má trojku poháňať motor poháňať jednotka s polovičným počtom piestov, ale tiež prepĺňaním a elektrickou asistenciou. Pôjde teda o hybrid. Žiadne presné parametre známe nie sú, jediným zverejnením číslom je plánovaná séria. Aston Martin ráta s objemom 500 kusov.

Návrat známeho mena Vanquish

S podobnou tvárou ako AM-RB 003 debutoval na ženevskom autosalóne aj Vanquish Vision Concept. Ide o predzvesť budúceho nositeľa staronového mena, ktorý však nemá nahradiť aktuálny model DBS Superleggera na pozícii vlajkovej lode. Pôjde o úplne samostatný produkt.

Sériová verzia konceptu dostane staronové označenie 26 fotografií v galérii Sériová verzia konceptu dostane staronové označenie Zdroj: Aston Martin

Štúdia ide ešte bližšie k bežným cestným modelom než trojka. Vidieť to na aerodynamickej stránke, aj keď prúdenie vzduchu tu bolo evidentne veľmi dôležité. No všetky riešenia sú umiernenejšie než v prípade spomínaných príbuzných. Najväčšími zmenami prešla zadná časť, ktorá dizajnom pripomína staršie modely značky i potenciálneho súpera z Wokingu. Netradičná je absencia okna.

Zásadným rozdielom oproti extrémnej dvojici je šasi. Karbónový monokok sa nekoná, namiesto toho má byť základom kupé Vanquish hliníková konštrukcia. Hlavným dôvodom je výrobná cena. Aj v tomto prípade má byť použitý nový motor V6, pravdepodobne opäť v prepĺňanej forme. Elektrina je otázna. Predpokladáme, že výkon pohonu dosiahne najmenej 700 konských síl.

Aj v tomto prípade je technika zahalená rúškom tajomstva 26 fotografií v galérii Aj v tomto prípade je technika zahalená rúškom tajomstva Zdroj: Aston Martin

K budúcnosti dvojice konceptov prezentovaných v Ženeve sa Aston Martin zatiaľ bližšie nevyjadril, potvrdil akurát plány na výrobu. Nad jej začiatkom visí v oboch prípadoch otáznik. No pri štúdii Vanquish Vision je jasné, že mieri na modely Ferrari F8 Tributo a McLaren 720S.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu

Na rodnom liste Fordu Mustang Shelby GT500 sa objavilo niekoľko ďalších zápisov. Hovoria o výkone 771 koní a limitovanej maximálke tesne pod 300 km/h.

Najsilnejší motor Fordu: Osemvalec má 771 koní

Nemecký tuner Triebwerk Motors plánuje postaviť jedenásť šialených Audi RS6 inšpirovaných závodmi DTM.

Extrémne Audi RS6: Šialená limitovaná edícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×