Niektoré vozidlá sa ešte v roku 2018 predali za prijateľnú cenu, mnoho ďalších však zostáva uprostred ničoho a čaká, čo s nimi bude. Pohľad na približne 4 000 vozidiel Bollore Bluecar, ktoré stoja opustené v pustatine, vyzerá ako záber z mechanického cintorína.

Autolib bol v službe Paríža iba sedem rokov. Mestská rada totiž predčasne ukončila zmluvu, ktorá bola pôvodne podpísaná do roku 2023. Nebola tak zisková, ako sa očakávalo. V skutočnosti sa po skončení zmluvy objavil dlh vo výške 200 miliónov eur.

Cintorín elektromobilov
Zdroj: Twitter

Okrem toho, aj keď si firma na začiatku svojho pôsobenia získala viac ako 110 000 užívateľov, dlho si ich neudržala. Už v rokoch 2016 až 2017 zostalo verných iba 8 000 užívateľov. Tento pokles bol motivovaný predovšetkým zlým technickým stavom vozidiel, ktoré neboli správne udržiavané a skutočne špinavé. Ak k tomu pridáme čerešničku v podobe bezdomovcov, ktorý si ich prenajali ako nocľah, a zopár podpálených áut, je na zamyslenie, či by mal byť podobný projekt dostupný úplne každému.

Autá po skončení projektu v aukcii cenou začínali na smiešnych 3 700 eur, čo môže byť nepochybne dobrá voľba pre tých, ktorí hľadajú lacnú alternatívu. Elektrický model má karosériu dlhú 3,65 metra a elektromotor s výkonom 50 kW, ktorý má maximálnu rýchlosť stanovenú na 110 km/hod.

Po neúspechu však tisíce jednotiek uskladnila firma na farme a doteraz čakajú na svoje „vykúpenie“. Táto situácia vyvolala vo Francúzsku vlnu kritiky. Niektorí obyvatelia totiž protestovali proti nebezpečenstvu odtoku toxických zložiek z batérií. Spoločnosť, ktorá tento „cintorín“ vlastní, vydala však vyhlásenie v ktorom objasňuje, že autá sú uskladnené podľa všetkých predpisov, pričom sa batérie už vo vozidlách nenachádzajú a sú riadne zapečatené. To všetko v spolupráci s hasičským zborom danej oblasti, ktorý miesto skontrolovali a dali súhlas na udržiavanie skládky.