CX-60 je najväčšie SUV od Mazdy na našom trhu a ako prvé sa nám dostalo do rúk s plugin hybridným pohonným systémom, ktorý kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový benzínový motor (141 kW/192 k) a 17,8 kWh batériu napájajúcu elektromotor (100 kW/136 k). Celkový výkon systému je 327 koní a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Počas jazdy si môžete vybrať, či chcete jazdiť kombinovane, čisto benzínovo alebo čisto elektricky.
Dojem z jazdného výkonu je výborný, horšie je to s plynulosťou pri prechádzaní z benzínového pohonu na elektrický a späť, to je sprevádzané trhaním. Zatiaľ čo pri iných plugin hybridných autách prémiovej triedy si zmenu typu pohonu ani nevšimnete, tu je vždy rušivá. Navyše, osemstupňový automat vyruší zakolísanie a niekedy zazmätkuje.
Ďalšie fotografie Mazdy CX-60 nájdete v galérii
Počas jazdy si niekedy všimnete prítomnosť veľkých kolies. Aj keď vyzerajú skvele, kombinujú sa s extra hmotnosťou batérie, čo znamená, že nerovnosti v meste nie sú riešené tak obratne, ako by sme očakávali od najlepšieho SUV. Pohojdávanie po prejazde po nerovnosti môže byť príjemné, ale len ak ich je pár. Na panelovej ceste či na vyjazdených roletách sa amplitúda zhupnutia stupňuje, čo nie je komfortné.
Ak zvýšite rýchlosť, jazda bude plynulejšia. Na kvalitnej diaľnici podvozok krásne pracuje a filtruje nerovnosti.
Kompromisom je slušné ovládanie, ktoré v kombinácii s ťažkým, ale presným riadením znamená, že CX-60 je pomerne agilné. V elektrickom režime môžete jazdiť na diaľnici rýchlosťou aj 140 km/h.
Podľa výrobcu by sa na elektrinu malo dať prejsť 60 kilometrov (pri 20-palcových kolesách), reálnych bolo 50 pri pomalšej jazde v meste. Akumulátor má kapacitu 17,8 kWh. Posledné kvapky elektrickej šťavy si auto šetrí pre režim boost. Rozbeh auta je vždy elektrický. Palubná nabíjačka má výkon len 7,2 kW, takže plné nabitie na wallboxe trvá dve hodiny a 20 minút.
Pokiaľ ide o praktickosť, na zadných sedadlách je veľa miesta, s dobrým priestorom na nohy a bez problémov s priestorom na hlavu napriek panoramatickej streche. Až 570-litrový kufor je konkurencieschopný aj pre danú triedu.
Oveľa viac fotiek z testu nájdete v galérii
Interiér je krásny, usporiadaný a použité materiály sú výnimočné, hoci nemáme najvyššiu verziou Takumi s ručne prešívanými vzormi. Stredový displej je dotykový, len keď auto stojí, v pohybe treba používať na jeho ovládanie otočné koliesko. Ale toto riešenie je pre Mazdu už tradičné aj v iných modeloch a podľa nej bezpečné. Nám sa zdá len čudné.
Podľa cyklu WLTP je kombinovaná spotreba 1,6 l/100 km. To by platilo, ak by sme 60 km prešli na elektrinu. Elektrická spotreba nám vychádzala 26,8 kWh/100 km a po vyčerpaní akumulátora začne tá benzínová neutešene rásť. Jazda bez nabíjania prináša spotrebu 9,2 l/100 km. Základný model sa začína na 44 390 eurách, PHEV stojí od 50 760 eur.
Dizajnom, materiálovou skladbou, bohatou výbavou a špičkovými technológiami je CX-60 už v prémiovej triede, ale musí ešte zapracovať na plynulosti pohonu. A ani spotrebou nás neočarilo.
motor a pohonný systém | Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 2 488 cm3 |
Max. výkon | 241 kW / 327 k |
Max. krútiaci moment | 500 Nm |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
rozmery, hmotnosti a objemy | Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD |
---|---|
Dĺžka | 4 745 mm |
Šírka | 1 876 mm |
Výška | 1 686 mm |
Rázvor náprav | 2 870 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 997 kg |
Objem batožinového priestoru | 570 / 1 726 l |
Objem palivovej nádrže | 50 l |
jazdné výkony | Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD |
---|---|
Max. rýchlosť | 200 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,8 s |
spotreba | Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 1,6 l/100 km |
emisie | Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD |
---|---|
Emisie CO2 | 37 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD |
---|---|
Základná cena modelu | od 50 760 € |
Základná cena verzie | od 56 360 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | R4 |
Zdvihový objem | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 2 488 cm3 |
Max. výkon | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 241 kW / 327 k |
Max. krútiaci moment | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 500 Nm |
Palivo | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | benzínový motor |
Pohon | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | všetky kolesá |
Prevodovka | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 8-stupňový automat |
Dĺžka | |
---|---|
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 4 745 mm |
Šírka | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 1 876 mm |
Výška | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 1 686 mm |
Rázvor náprav | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 2 870 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 1 997 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 570 / 1 726 l |
Objem palivovej nádrže | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 50 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 200 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 5,8 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 1,6 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | 37 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | od 50 760 € |
Základná cena verzie | |
Mazda Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV AWD | od 56 360 € |