Mazda MX-30 je pre značku prvým sériovo vyrábaným elektromobilom. Kreatívne, dobre vyzerajúce auto, má však udávaný iba slabý dojazd 200 kilometrov. Teraz výrobca dopĺňa rodinu o plug- in hybridný model, aby pre zákazníka priniesol viac možnosti na využívanie. MX-30 e-Skyactiv R-EV poskytuje elektrický dojazd 85 km, ale jazdu na dlhšie vzdialenosti umožňuje generátor elektrickej energie. Viac obrázkov nájdete v galérii.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, plug-in hybrid
Zdroj: Mazda

Rotačný motor je tým, ktorý sa Mazda rozhodla využiť ako generátor. Neslúži však na pohon kolies, ten zaobstaráva výlučne elektromotor. Generátor je stvorený čisto na dobíjanie batérie elektromotu, aby umožnil dlhší dojazd v úplnom elektrickom režime. Rotačný motor má nízku hmotnosť, nemá skoro žiadne vibrácie a keďže nepoháňa kolesá priamo, môže ísť vždy pri ideálnom zaťažení s optimálnou efektivitou.

Viac obrázkov nájdete v galérii.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, plug-in hybrid
Zdroj: Mazda

Crossover, zrodený v Japonsku, má teraz ešte menšiu, iba 17,8 kWh lítium-iónovou batériu. Istotou pod kapotou je benzínový Wankelov motor, ktorý slabučký dojazd predlžuje na 600 kilometrov. Je totiž spojený s 50 litrovou nádržou. Hold rotačnému motoru vzdáva Edition R, prináša jedinečnosť napríklad v podobe kľúča od vozidla, ktorého predná a zadná strana majú navyše rovnaké krivky, ako boky rotorov motora.

Mohlo by vás zujímať: