04. Podvozok 78%

Elektrický pohonný systém znamená vyššiu hmotnosť. Francúzske vozidlo postavené na platforme CMP (resp. EMP1) váži podľa výrobcu v základnej verzii priemerne 1 324 kilogramov, no batéria a súvisiaca technika priniesli viac než tri metráky navyše. Peugeot udáva hodnotu 1 662 kg.

Napriek vyššej hmotností model e-2008 dobre jazdí.
Zdroj: Marek Pokrývka

Na relatívne malý pôdorys ide o vysoké číslo, značné percento záťaže však SUV nosí blízko k vozovke. Vďaka tomu svoje kilá až tak nepriznáva. V zákrutách sa správa stabilne a na limite predvádza ľahko čitateľnú nedotáčavosť, pri úplne zapnutej elektronike však treba rátať s jej častými zásahmi.

Testované vozidlo malo zimné obutie, ktoré bolo natiahnuté na 18-palcových kolesách. V rámci ponuky ide o najväčší rozmer. Komfort napriek tomu nebol problém, Peugeot e-2008 sa správa na nerovnostiach celkom dospelo. Väčšie defekty asfaltu však dá najavo. Pohodlie je na dobrej úrovni, hoci koncernový súrodenec DS 3 Crossback E-Tense mal pruženie nastavené ešte o kúsok mäkšie.