03. Pohon 85%

Peugeot e-2008 má rovnaké základné komponenty pohonu ako jeho koncernoví súrodenci. Disponuje teda pohonom predných kolies, ktoré roztáča elektromotor s maximálnym výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Energiu skladuje malé SUV v známom 50 kWh akumulátore. Ide o hrubú kapacitu, využiteľných je z toho zhruba 45 kilowatthodín.

Do typu 2008 nasadil koncern overenú techniku.
Zdroj: Marek Pokrývka

Rovnako ako pri príbuzných závisí prejav techniky od zvoleného jazdného režimu. V tom ekologickom je limitom 60 kW, pri klasickom 80 kW a plnú stovku odomyká až voľba športového módu. V ňom trvá zrýchlenie na stovku rovných deväť sekúnd. Oproti hatchbacku e-208 to síce znamená takmer sekundový hendikep, no zrýchlenie je vďaka okamžitému nástupu aj tak úctyhodné a neraz zaktivizuje protipreklzový systém.

Od intenzity stláčania plynového pedála výrazne závisí, koľko dokáže Peugeot e-2008 prejsť na jedno nabitie. Počas testu nám palubný počítač ukázal najvyššiu predpokladaný dojazd rovných 300 kilometrov. Automobilka udáva podľa normy WLTP údaj 310 km. Nejde o nereálne čísla, čo ukazujú nami namerané hodnoty spotreby energie. K nim pritom prispelo zimné obutie.

Oficiálny dojazd je pri tomto SUV dosiahnuteľný.
Zdroj: Marek Pokrývka

K trom stovkám sa možno defenzívnym štýlom jazdy dostať v meste, kde sme dosiahli výslednú spotrebu 16,5 kWh/100 km. Na okresných cestách to bolo rovných šestnásť. Celkom iná situácia nastala na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h, odber energie na úrovni 26,7 kWh vybije akumulátor ešte pred dvomi stovkami kilometrov.

Na dlhé diaľničné trasy teda elektromobil ideálny nie je, ale v jeho prospech hovorí možnosť rýchleho nabíjania. Pri pripojení konektorom CCS doň jednosmerný prúd dokáže natlačiť za pol hodinu 80% kapacity. Najrýchlejšie prúdi elektrina v prvej tretine batérie, kedy využije svoj plný potenciál 100 kW. Striedavým prúdom sa Peugeot nabíja omnoho pomalšie. No pozitívne je, že štandardne má trojfázovú nabíjačku s výkonom 11 kW.