Model, ktorý som testovala, bol Dacia Duster Extreme TCE 150 EDC 4x4. Poháňa ho benzínový turbo motor v objeme 1 332 cm3 s výkonom 110 kW (150 k). Keď som sa prepravovala v aute sama, alebo sme boli dvaja, jazda bola svižná. Pri cestovaní so štyrmi dospelými osobami bolo cítiť, že auto je viac zaťažené, ale výkon bol stále dostačujúci. Podvozok Dusteru by som nenazvala ani mäkkým, ani tvrdým. Bol to zlatý stred a jazda s ním bola pohodlná aj na rozbitých mestských cestách, aj na diaľnici.

Detailné fotografie interiéru nájdete v galérii

Spotreba, ktorú som dosahovala pri kombinovanej jazde, sa pohybovala od 6,9 -7,6 l/100 km. Čo sa mi veľmi páčilo bolo, že vozidlo s celkovou dĺžkou 4 341 mm je obratné a dobre sa s ním manévruje. Naložíte doň 467 l batožiny a pasažieri sediaci na zadných sedadlách majú postačujúci priestor na nohy. Sedenie v zadnom rade sedadiel nebolo až tak pohodlné, pri dlhšej jazde sa cestujúci sťažovali, to však neplatí pre predný rad sedadiel, ktoré boli pohodlnejšie, ako by som očakávala.

Dacia Duster Extreme TCE 150 EDC 4x4.
Zdroj: Nina Pánska

Odhlučnenie kabíny sa mi zdalo slabšie, ale nie natoľko, aby hukot počas jazdy vodičovi liezol na nervy. Jogger, ktorý som mala možnosť testovať nedávno, sa mi v tomto ohľade javil horší. Naopak oceňujem detail, ktorý nie je u benzínových áut bežný a tým je odhlučnenie motora na prednej kapote Dustera. Milým prekvapením pre mňa boli tiež teleskopické tlmiče prednej kapoty, ale aj plnohodnotná rezerva, ktorá však patrí do doplnkovej výbavy a zaplatíte za ňu 150 €.

Čo ponúka výbava sa dozviete na ďalšej strane...