DS 3 Crossback E-Tense Performance Line.

Testy Test | DS 3 Crossback E-Tense: Známa technika v balení ponúkajúcom svojský štýl a viac komfortu

Celkové hodnotenie
Plusy
  • originálny dizajn navonok i zvnútra
  • solídny elektrický pohon
  • komfortné naladenie podvozka
Mínusy
  • halogénové svetlá a jednozónová klíma
  • diaľničná spotreba elektriny
  • vyššia cena oproti súperom
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
  • originálny dizajn navonok i zvnútra
  • solídny elektrický pohon
  • komfortné naladenie podvozka
Mínusy
  • halogénové svetlá a jednozónová klíma
  • diaľničná spotreba elektriny
  • vyššia cena oproti súperom

28.10. 17:00 Malé francúzske SUV postavené na platforme EMP1 sme testovali v elektrickej verzii, ktorá využíva rovnaký pohon ako napríklad Opel Corsa-e.

01. Exteriér 64%

V prémiovom segmente sa počas ostatnej dekády objavilo viacero nových značiek, za ktorými stoja známi výrobcovia. Patrí medzi ne aj francúzska firma DS Automobiles. Tá aktuálne ponúka tri produkty označené číslami 3/7/9 naznačujúcimi ich hierarchiu a my sme jeden z nich mali možnosť vyskúšať. V našej redakčnej garáži sa objavil model DS 3 Crossback E-Tense.

Toto vozidlo možno označiť za druhú generáciu, hoci s predchodcom predávaným pôvodne pod vlajkou Citroën nemá veľa spoločného. Z trojdverového hatchbacku sa totiž stalo malé SUV. Má síce pár dverí navyše, no zachovalo si výraznú “plutvu” na centrálnych stĺpikoch. Pod svojskou karosériou skrýva známu techniku. Stojí na rovnakej technike ako Opel Corsa a Peugeot 208, resp. ich elektrické verzie.

Elektrický pohon priznáva DS 3 Crossback iba niekoľkými detailmi.
Elektrický pohon priznáva DS 3 Crossback iba niekoľkými detailmi.
Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem zvýšenej stavby dostal model DS 3 extravagantný dizajn odkazujúci na súrodencov viacerými rysmi. Ide o tvar masky chladiča, veľmi špecifické LED linky v nárazníku či štíhle koncové svetlá. S dennými pásmi v našom prípade kontrastovali halogónové hlavné svetlomety. Na nie práve lacnom elektromobile by sme čakali štandardne diódovú technológiu, za ktorú si však treba priplatiť. 

Predné reflektory s geometrickým motívom typickým pre modely DS nám veľmi nevoňali ani dizajnovo. To je však vec vkusu, rovnako ako konkrétna konfigurácia. My sme mali k dispozícii variant Performance Line obliekajúci kolesá a zopár detailov do tmavých tónov. Jeho čiernu tému narúšala len sivá maska chladiča a zopár detailov, vrátane zapustených pochrómovaných kľučiek dverí.

Medzi pekné detaily patria zapustené vonkajšie kľučky dverí.
Medzi pekné detaily patria zapustené vonkajšie kľučky dverí.
Zdroj: Marek Pokrývka

Tento imidžový prvok avantgardnému Francúzovi dobre sadne. Výhrady nemáme ani voči jeho funkčnosti, kľučky sa vysúvajú automaticky pri odomknutí a po chvíli jazdy sa za tichého klikania zasunú. Vystrčia sa na povel aj pri ich zatlačení dnu. Týmto spôsobom sme okrem toho auto tiež zamykali, keďže disponovalo bezkľúčovým rozhraním.

Video

Diskusia