Honda HR-V

Novinky Honda HR-V príde späť do Európy

Foto: Honda

19.2. 2015 15:17 Malé SUV v sériovom prevedení zaujme interiérom a novým benzínovým motorom, ktorý si vystačí bez prepĺňania.

V európskych končinách segmentu SUV bola Honda dlhý čas reprezentovaná jediným typom: CR-V. Na trhoch v iných častiach planéty však ponúkala aj alternatívy, väčšie či menšie. Jedným z príkladov je typ Vezel, ktorý pôvodne debutoval na domácom trhu koncom roka 2013. Vlani japonská automobilka prezradila, že ho prinesie aj do Európy a pomenuje ho staronovým označením HR-V.

Honda HR-V v sériovom prevedení pre európske trhy
Honda HR-V v sériovom prevedení pre európske trhy
Zdroj: Honda

Prekvapiť vie vybavením i priestrannosťou

Toto meno už niesol nevšedne tvarovaný automobil v rokoch 1998-2006, no Honda s ním vtedy veľa vody nenamútila. Nový nositeľ označenia má šance to zmeniť. Popularita malých SUV stále stúpa a model HR-V sa medzi nich vracia so silnými zbraňami. Prvou je trochu výstredný dizajn tvorený harmóniou hrán a oblín. Výrazná je maska chladiča, klesajúca strecha i línia pretínajúca bočné plochy, ktorá končí pri skrytých kľučkách zadných dverí.

Vozidlo stojí na rázvore 2 610 mm, má pôdorys 4 295 x 1 770 mm a na výšku meria 1 605 milimetrov. Od japonskej verzie sa líši iba v nepodstatných detailoch a to isté platí aj pre interiér. Ten obsahuje jednoducho tvarovanú palubnú dosku, ktorej v predstavenom vyhotovení kraľuje dotykový panel ovládania klimatizácie a displej (s uhlopriečkou päť alebo sedem palcov) skrývajúci multimediálny systém bežiaci na operačnom systéme Android. V ňom sa skrýva množstvo aplikácii a funkcií, pričom k dispozícii sú široké možnosti  konektivity vrátane rozhraní Wi-Fi a HDMI.

Na fotografiách si môžeme všimnúť aj polokožené čalúnenie a netradične tvarovaný centrálny tunel s tlačidlom elektronickej parkovacej brzdy. Vybavenie by malo okrem toho obsahovať viacero fajnovostí známych skôr z vyšších tried, ako sú napríklad automatické diaľkové svetlá, sledovania jazdných pruhov či rozoznávanie dopravných značiek.

Ponuka vybavenia pre toto vozidlo je dosť bohatá
Ponuka vybavenia pre toto vozidlo je dosť bohatá
Zdroj: Honda

Honda HR-V stojí na rovnakej architektúre ako malý hatchback Jazz. Vďaka tomu vie príjemne prekvapiť priestrannosťou z hľadiska dĺžky i šírky. Vzhľadom na tvar strechy však máme trochu strach o hlavy zadných pasažierov. Tí sedia na vyklápacích sedadlách Magic Seats, za ktorými je batožinový priestor s objemom 453 litrov. Po sklopení operadiel je k dispozícii dovedna 1 026 litrov.

Dva motory poháňajúce prednú nápravu

V európskych končinách sa pod kapotu novinky dostanú dve motorizácie. Turbodiesel 1.6 i-DTEC s výkonom 88 kW (120 k) je dobre známy, okrem Civicu poháňa aj väčší typ CR-V. Alternatívou k nemu bude nový benzínový agregát 1.5 i-VTEC ponúkajúci 96 kW (130 k). Tento motor patrí k stále menšej skupine tých, ktoré si vystačia bez prepĺňania.

Štandardom pri oboch pohonných jednotkách je šesťstupňová manuálna prevodovka, no zážihovú verziu si bude možné vybrať aj s bezstupňovou skriňou CVT. Honda HR-V má poháňané predné kolesá, o dostupnosti verzie AWD sa v jej prípade nehovorí. V zahraničí je však tento automobil ponúkaný aj ako štvorkolka, do budúcnosti preto nemožno dostupnosť systému 4x4 vylúčiť.

HR-V bude v Európe bez pohonu 4x4, aspoň zatiaľ
HR-V bude v Európe bez pohonu 4x4, aspoň zatiaľ
Zdroj: Honda

Prototyp automobilu sme mohli vidieť ešte na vlaňajšom autosalóne v Paríži, sériová verzia príde už začiatkom marca do Ženevy. S predajom v Európe chce japonská firma začať v letných mesiacoch. O cenových reláciách, v ktorých sa má pohybovať, zatiaľ nepadlo ani slovo. 

Video

Diskusia