BMW Z4 sa ešte poriadne ani neohrialo na trhu a už sa šepká o jeho konci

Novinky Škrty v BMW? Obľúbené modely vraj skončia: Vytvoria priestor pre gigantické SUV?

Foto: BMW

2.8. 11:28 V bavorskom BMW Welte je v posledných mesiacoch živo. Na pozícii šéfa prémiovej automobilky došlo ku výmene a tak možno očakávať zmeny i v modelovej palete. Čo nás neminie?

O dva týždne by malo na čele automobilky BMW prísť ku veľkej výmene. Doterajšieho šéfa, Haralda Krügera na najvyššom poste vystrieda 55-ročný Oliver Zipse. Krüger bol kritizovaný najmä za pomalý ťah koncernu smerom ku elektrifikácii. Očakáva sa, že Zipse by v tomto ohľade mohol byť lepší. Patronát nad bavorským producentom preberie 16. augusta.

BMW Z4 sa ešte poriadne ani neohrialo na trhu a už sa šepká o jeho konci
BMW Z4 sa ešte poriadne ani neohrialo na trhu a už sa šepká o jeho konci
Zdroj: BMW

Do nástupu nového generálneho riaditeľa zostáva 14 dní, už teraz sa však špekuluje o obrovských zmenách, ktoré prémiový výrobca bude musieť prekonať. Do budúcnosti sa už údajne neráta s pokračovateľmi modelov rad 8 Coupe či rad 8 Cabrio. Ohrozená má byť aj otvorená verzia radu 2 či dokonca stále čerstvý roadster BMW Z4. Zo zástupcov radu 8 by sa podľa aktuálnych špekulácií pokračovateľa mohol dočkať variant Gran Coupe.

Anketa
Privítate takúto racionalizáciu portfólia BMW?
  • 23%
  • 77%

 Nahnuté by to podľa Automobile Magazine mala mať aj jedna z verzií radu 7. Sedmička má vo svete úspech predovšetkým s väčším rázvorom, štandardný je v úzadí. Očakáva sa preto, že by časom mohol zmiznúť z ponuky. Je možné, že nezostane jediným luxusným modelom, s ktorým sa budeme musieť rozlúčiť. Nahnuté to údajne má i rad 6 Gran Turismo, ktorý by mohol skončiť v roku 2024. V bezpečí vraj nie sú ani SUV, X2 nie je taký hit, ako sa od nej očakávalo. Svoju existenciu si ešte bude musieť obhájiť.

 Automobilku má spočiatku správnym smerom poslať trojica elektromobilov - BMW iX3, i4 a iNext, na ktorých už svedomito pracuje. Očakáva sa však, že peniažky do pokladnice by mohol priniesť i model X8. Obrovské SUV podľa aktuálnych správ nebude len variantom X7 s klesajúcou strechou, ale viac-menej samostatným modelom pod krídlami divízie M. Hovorí sa pri ňom dokonca o využití plug-in hybridného pohonu. Len samotný elektromotor bude disponovať výkonom 125 kW (170k), krútiacim momentom 249 Nm a batériou s kapacitou 60 kWh.

Video

Diskusia