Väčšina športových automobilov sa predáva len v hŕstke vyhotovení. Porsche 911 je však v tomto smere unikát, počtom jednotlivých verzií zahanbí aj mnohé masové modely. V prípade aktuálnej generácie 992 výrobca zatiaľ širokú ponuku buduje. Nedávno do nej pribudol vrchol menom Turbo S, teraz debutuje toto ikonické vozidlo v treťom karosárskom variante.

Okrem klasického kupé a kabrioletu ponúka Zuffenhausen už dlhé roky variant Targa, ktorý je akýmsi kompromisom medzi nimi. Počas rokov mal viacero foriem. Pri predchodcovi použil nemecký výrobca štýl pripomínajúci pôvodnú deväťstojedenástku, za ktorým sa ale skrýva nesmierne komplikovaný mechanizmus. Toto riešenie prežilo generačnú výmenu.

Napriek retro odkazom je Porsche plné moderných technológií.
Napriek retro odkazom je Porsche plné moderných technológií.
Zdroj: Porsche

Targa teda opäť odkazuje na minulosť. Má nápadne zaoblené zadné okno, ktoré sa otvára spolu s časťou kapoty a charakteristického strieborného rámu. Proces trvá rovnakých 19 sekúnd ako doteraz. A stále taktiež platí, že naň treba úplne zastaviť. Nezmenil sa ani plátenný charakter strechy. V interiéri sa nachádza tlačidlo na jej ovládanie, inak zostalo viac-menej všetko po starom.

Tak ako doteraz bude novinka dostupná v dvoch príchutiach so štandardným pohonom všetkých kolies. Porsche 911 Targa 4 disponuje trojlitrovým biturbo šesťvalcom naladeným na výkon 283 kW (385 k), silnejší model označený písmenom S má k dispozícii 331 kW (450 k). Štandardom je osemstupňová dvojspojková prevodovka. Alternatívne si možno vybrať nedávno uvedený manuál so siedmimi stupňami, ale len v prípade verzie Targa 4S.

V prípade karosérie Targa sú na výber dve verzie pohonu.
V prípade karosérie Targa sú na výber dve verzie pohonu.
Zdroj: Porsche

Okrem ponuky dvoch odrôd sa nezmenil ani fakt, že tento model je najťažším členom rodiny 911. Vďaka zložitej strešnej konštrukcii váži o nejakých 40 kilogramov viac než kabriolet. Napriek tomu ponúka slušnú dynamiku, už slabší exemplár s balíkom Sport Chrono zrýchli na stovku za 4,2 sekundy a dosiahne najviac 289 km/h. V prípade modelu S udáva automobilka 3,6 s na disciplínu 0-100 km/h a maximálne tempo 304 km/h.

Popri týchto parametroch zverejnila nemecká automobilka aj požadované sumy za nové modely. Porsche 911 Targa 4 plánuje ponúkať od 128 486 eur vrátane dane, výkonnejšia verzia príde do predaja s cenovkou bezmála 144-tisíc. Obchodný štart je naplánovaný na august.