Nedávno uplynul rok od úniku prvej fotografie Porsche 911 Turbo generácie 992 a takmer presne na výročie jej publikovania sa na internete objavili ďalšie zábery tohto modelu. Jeho svetový debut sa mal odohrať v Ženeve. Automobilka po zrušení výstavy potvrdila, že novinku predstaví aspoň virtuálne.

Vďaka predčasne zverejneným záberom z fabriky bolo celkom jasné, ako bude špičková deväťstojedenástka vyzerať. Nie že by šlo o nejaké prekvapenie. Vozidlo disponuje nielen charakteristickým tvarom karosérie, ale tiež dizajnovými rysmi. Tie jasne nadväzujú na predchodcov. Povinnosťou sú napríklad široké blatníky, ktoré vpredu pribrali 45 milimetrov. Zadné dielce vybavené vstupmi vzduchu sa rozšírili o 20 mm.

Nová špička modelového radu má charakteristický dizajn.
Nová špička modelového radu má charakteristický dizajn.
Zdroj: Porsche

Porsche roluje na kolesách s rôznou veľkosťou. Vpredu sú dvadsiatky obuté do pneumatík s mierami 255/35, na zadnej osi sa krútia 21-palcové ráfiky s obutím 315/30. Samozrejmosťou je špecifický bodykit. S predchodcom spája vozidlo dvojica tenkých LED liniek na denné svietenie, prítomnosť väčších otvorov v prednom nárazníku či prítlačné krídlo, ktoré je opäť aktívne.

Ako sme už mohli vidieť vopred, generačnú obmenu prežili i štyri lichobežníkové koncovky výfuku. Hoci v mierne odlišnej forme. Prekvapujúco nepôjde o jediný variant zakončenia potrubia, na niektorých fotkách má totiž Turbo S dva veľké ovály evokujúce bežnejšie verzie Porsche 911.

Žiaden sparťanský interiér nečakajte, kokpitu Porsche vládne luxus.
Žiaden sparťanský interiér nečakajte, kokpitu Porsche vládne luxus.
Zdroj: Porsche

Staronový kráľ rodiny podľa všetkého príde opäť v dvoch príchutiach. Zuffenhausen ale aktuálne „obyčajné“ Turbo neprezentuje, debutovalo iba v silnejšej verzii S. A rovno s obomi typmi karosérie. Kabriolet sme doteraz nemali šancu vidieť, nejaké prekvapenia však od neho čakať netreba. Konštrukciu textilnej strechy zdedil po civilnejších vyhotoveniach.

Otvorená deväťstojedenástka vystavuje viac na obdiv svoj interiér, v ktorom nemôžu chýbať podpisy verzie Turbo S. Bohaté štandardné vybavenie je samozrejmosť. Rovnako ako dlhý zoznam opcií či možností na prispôsobenie kokpitu svojmu vkusu a plejáda moderných technológií, ktorých centrom je infotainment s 10,9 palcovou obrazovkou.

Silný boxer bude evidentne dýchať cez rôzne zakončenia výfuku.
Silný boxer bude evidentne dýchať cez rôzne zakončenia výfuku.
Zdroj: Porsche

Klebety týkajúce sa technickej stránky sa v prípade modelu S potvrdili, srdcom vozidla zostal plochý benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,8 litra. Porsche však hovorí o kompletne novom motore. Jeho maximálny výkon napĺňa očakávania, dosahuje špičku až 478 kW (650 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm.

Boxer dopĺňa osemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá jeho silu posiela na všetky štyri kolesá. Tradičný šprint z pokoja na rýchlosť 100 km/h trvá iba 2,7 sekundy. Dvojnásobok padne za 8,9 s a Turbo S sa tak môže rovnať s absolútnou elitou sveta štyroch kolies. Maximálnu rýchlosť opäť charakterizuje hodnota 330 km/h.

Za otvorený variant zaplatia nemeckí zákazníci vyše 230-tisíc eur.
Za otvorený variant zaplatia nemeckí zákazníci vyše 230-tisíc eur.
Zdroj: Porsche

Najdôležitejším číslom je cena. Na domácom trhu sa začína Porsche predávať od 218 181 eur, otvorený exemplár stojí najmenej 231 747 eur. Variant nesúci prívlastok Turbo S sa teda aj z finančného hľadiska vracia na vrchol modelového radu. V budúcnosti ho môže ešte prekonať napríklad verzia GT2 RS a paletu podľa všetkého doplní aj o niečo lacnejšia a slabšia odroda 911 Turbo bez písmena S na konci.