4. najväčší rozdiel: Volvo XC40 D4 AWD Geartronic R-Design. Udávaná kombinovaná spotreba: 7,0 l/100 km. Reálna kombinovaná spotreba: 10,8 l/100 km. Rozdiel v litroch: 3,8 l/100 km. Rozdiel v percentách: 54,90 %.

Novinky Nereálna spotreba áut: Kto zavádza najviac?

Foto: Auto Bild

15.1. 9:50 Rozdiel medzi reálnou a udávanou spotrebou vozidiel je jedným z najväčších hriechov automobiliek v súčasnosti. Pred takýmto správaním varuje i organizácia ICCT, ktorá teraz zverejnila zaujímavú správu.

Nezávislá výskumná organizácia ICCT (International Council on Clean Transportation), ktorá stojí napríklad i za odhalením emisného škandálu Volkswagenu, vydala nové a po dlhom čase i pozitívne výsledky testovania automobilov. Podľa ICCT sa totiž v súčasnosti znižuje rozdiel medzi reálnou a papierovou spotrebou automobilov. O toto zlepšenie v presnosti dát uvádzaných automobilkami sa mal okrem iných zaslúžiť i testovací cyklus WLTP.

Na tankovanie vraj ročne zbytočne vyhadzujeme stovky eur navyše. Kto sú najväčší hriešnici a ktoré zasa najpoctivejšie autá? Detailné informácie nájdete v galérii.
Na tankovanie vraj ročne zbytočne vyhadzujeme stovky eur navyše. Kto sú najväčší hriešnici a ktoré zasa najpoctivejšie autá? Detailné informácie nájdete v galérii.
Zdroj: Auto Bild

ICCT však prehnaný optimizmus jedným dychom krotí správou o tom, že situácia je i naďalej zlá. Došlo síce k zmenšeniu priepastných rozdielov, v priemere sa ale pri reálnej prevádzke vozidla spáli až o 39 % paliva viac, než uvádzajú údaje výrobcu. Medzinárodná rada pre čistú prepravu vo svojej správe zároveň uvádza, že v porovnaní s rokom 2001 je dnes ešte stále priepasť medzi realitou a papierovými údajmi štvornásobná.

Problémom veľkých rozdielov je najmä zvýšená záťaž v podobe produkcie škodlivých emisií. V laboratóriu možno dnešné vozidlá sú relatívne čisté, na cestách tak tomu ale stále nie je ani zďaleka. S vysokou spotrebou totiž úzko súvisí i produkcia CO₂, ktorá je logicky taktiež rádovo o desiatky percent vyššia, než by mala byť. Škody sa však nepáchajú len na životnom prostredí, ale i peňaženkách motoristov.


Kto zavádza najviac a najmenej? TOP autá v galérii


Podľa ICCT každý vodič v priemere ročne na benzín či naftu minie o 400 eur viac, než by tomu malo byť podľa oficiálne udávanej spotreby vozidla. Ako informuje nemecký Auto Bild, nová správa rady sa zakladá na štatistických údajoch získaných na vzorke 1,3 milióna vozidiel z ôsmich európskych krajín. Na tvorbu databázy bolo použitých celkovo 15 zdrojov, medzi ktoré patrí i súbor testov Auto Bildu.

Práve z overených testov spotreby nemeckého Auto Bildu v reálnej premávke vyberáme 11 najväčších automobilových hriešnikov, pri ktorých udávaná spotreba slúži len na veľmi hrubú ilustráciu. Na druhej strane však ponúkame i informácie o desiatich vozidlách, ktoré stoja na opačnej strane zátarasy - ich skutočná spotreba je takmer identická s tou, ktorú im namerala samotná automobilka. Kto nás zavádza najviac a kto nie? Dozviete sa v prehľadnej galérii.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia