ikona

Novinky N Option: Hyundai i30 N sa zmení na monštrum

Foto: Filip Kadlečík

4.10. 2018 16:15 Okrem Kie mala v Paríži zastúpenie i nemenej populárna kórejská automobilka Hyundai. Tá svoje plány pre najbližšiu budúcnosť namierila smerom ku športovým modelom.

Hyundai sa z rokmi podceňovanej automobilky zmenil na všestranného hráča, ktorý sa najnovšie výrazne angažuje i na poli športových modelov. Hothatche sú v súčasnosti veľmi obľúbené a Kórea trafila svojim nováčikom i30 N klinec po hlavičke. Do kompaktu sú zamilovaní takmer všetci priaznivci športovo orientovaných vozidiel a my sa tomu nečudujeme, o svojich kvalitách nás N-ko presvedčilo nielen počas prvej jazdy, ale i v redakčnom teste.

Hyundai i30 N Option vizuálne zmení baránka na divokého vlka
Hyundai i30 N Option vizuálne zmení baránka na divokého vlka
Zdroj: Filip Kadlečík

Populárnemu ostrému hatchbacku mnohí vyčítajú, že na prvý pohľad pôsobí až príliš civilne. Hyundai sa netají tým, že to bolo cieľom dizajnérov. Teraz však Kórejci ponúknu možnosť i tým, ktorým ku kategórii hothatch pasuje skôr brutálny vzhľad Hondy Civic Type R. Na parížskom výstavisku totiž debutoval koncept i30 N Option, ktorý demonštruje, kam až sa umiernené N-ko dá posunúť. Pretvoriť ho na monštrum vôbec nemusí byť komplikované.

Je dôležité poznamenať, že zatiaľ ide stále len o štúdiu a o prípadnej dostupnosti na našom trhu ku dnešnému dňu neexistujú žiadne relevantné informácie. To isté platí i o prípadnych zmenách jazdných vlastností. Nádej však zomiera posledná a my chceme veriť, že program N Option sa dostane i ku nám. Kúsok predstavený v Paríži dostal agresívny karbónový bodykit, pretekárske 20” disky kolies s masívnou brzdovou sústavou či výrazné krídlo, ktoré taktiež tvoria uhlíkové vlákna.

Interiér i30 N Option je obsypaný karbónovými dielcami či alcantarou, architektúru i30 si však zachováva
Interiér i30 N Option je obsypaný karbónovými dielcami či alcantarou, architektúru i30 si však zachováva
Zdroj: Filip Kadlečík

Pozitívne prekvapenie pokračuje aj po nastúpení do interiéru. Kabína síce i naďalej pripomína bežný model i30, až na usporiadanie funkčných prvok je tu však všetko iné. Palubovka i volant sú kompletne čalúnené alcantarou, sedadlá vodiča i spolujazdca vyzerajú ako prebraté z pretekárskych špeciálov.

Uhlíkové vlákna si našli cestu i do interiéru, ktorý naviac ozvláštňuje i celokovová hlavica radiacej páky. Dá sa predpokladať, že takéto továrenské úpravy nebudú lacné, ak by však pre ne Hyundai v budúcnosti nastavil rozumnú cenovú politiku, mohli by byť veľmi zaujímavou alternatívou k bežnému N-ku.

i30 Fastback N je s hatchbackom zhodný takmer úplne, typická zadná časť mu však dodáva eleganciu
i30 Fastback N je s hatchbackom zhodný takmer úplne, typická zadná časť mu však dodáva eleganciu
Zdroj: Filip Kadlečík

Novoobjavenú športovú náturu kórejskej automobilky na stánku v hlavnom meste Francúzska podčiarkoval i debut sériovej verzie modelu i30 Fastback N, na ktorý sme čakali už niekoľko mesiacov. Naživo vyzerá druhé N-ko veľmi podarene, pravdepodobne ešte lepšie, než originál.

O jeho technických parametroch nadupaného Fastbacku sme informovali nedávno. Hyundai samozrejme nezabúda ani na ekológiu a moderný pohon, ktorý demonštroval prítomnosťou elektrickej Kony. Muziku však v Paríži rozhodne tvrdili dnešné i budúce športové modely značky.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia