Hyundai i30 Fastback N

Novinky Hyundai i30 Fastback N: Sila a sexi krivky

Foto: Hyundai

27.9. 2018 13:48 Nabrúsená verzia liftbacku kopíruje svojho staršieho súrodenca, odlišuje sa od neho akurát zadnou časťou a malými detailmi.

V segmente hot-hatchov narobil Hyundai i30 N poriadny vietor. Pri jeho premiére sprevádzanej odhalením štýlového variantu Fastback sa začalo šepkať, že neskôr firma tieto novinky skríži. Oficiálne to potvrdila pred dvomi mesiacmi. Odvtedy na model Fastback N, v ktorom sa snúbi sila a sexi krivky, viackrát upozorňovala. Krátko pred začiatkom Paríža ho predstavila.

Ďalším členom modelovej rodiny N sa stal ostrý liftback
Ďalším členom modelovej rodiny N sa stal ostrý liftback
Zdroj: Hyundai

Kórejský športovec sa drží predpokladaného scenára. Jeho karoséria je po B-stĺpik zhodná s hatchbackom, okrem masky chladiča sú spoločné tiež tvary nárazníkov a prahov označených logom N. Zadná časť je odlišná. Nejde pritom len o klesajúcu strechu a tvar svetiel či piatych dverí, rozdiel je tiež v nárazníku. Ten okrem difúzora a dvojice výfukových koncoviek obsahuje aj trojuholníkové svetlo, ktoré bolo pôvodne v strešnom krídle. Nahradil ho spojler na veku kufra.

Bodykit obsahuje čierne dielce i červené akcenty, namiesto typickej modrej však kontrastujú so sivým lakom. Odlišnú farbu majú tiež tlačidlá veliace jazdným režimom na volante. Teraz sú čierne, kým vonkajšie výduchy klimatizácie na palubnej doske si obliekli červenú. Rovnaký odtieň má aj prešívanie. Na viacerých miestach je logo divízie N, vrátane športových predných sedadiel.

Interiér novinky prichádza s pár drobnými špecifikami
Interiér novinky prichádza s pár drobnými špecifikami
Zdroj: Hyundai

Technická stránka neprináša žiadne prekvapenia. Hyundai i30 Fastback N bude dostupný v dvoch verziách, ktoré sa od seba odlišujú výkonom i niektorými komponentmi. Srdcom kórejskej novinky je prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom dva litre. Štandardne dosahuje najvyšší výkon 184 kW (250 k), v prípade modelu Performance má 202 kW (275 k).

Turbomotor spolupracuje výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Keďže hmotnostný rozdiel medzi dvojicou karosérii nie je veľký, dynamické parametre sa nezmenili. Slabší model zvláda stovku za 6,4 sekundy. Rýchlejšia verzia na to potrebuje o tri desatiny menej, pričom maximálne tempo je v oboch prípadoch rovných 250 km/h.

Vzadu sú nové nielen piate dvere, ale aj tvary nárazníka
Vzadu sú nové nielen piate dvere, ale aj tvary nárazníka
Zdroj: Hyundai

Súčasťou odhalenia bola prezentácia vopred avizovaného svetového rekordu, ktorý bol obostretý tajomstvom. Hyundai spomínal preteky dvoch špičkových pilotov z Ríma do Paríža. No nakoniec nešlo o svetoznáme európske metropoly, ale dve rovnomenné dánske dedinky ležiace kúsok od seba. Ich vzdialenosť prekonal Gabriele Tarquini za 8 minút, 18 sekúnd a 49 stotín, Thierry Neuville bol nakoniec namiesto súpera jeho spolujazdcom. Aj týmto spôsobom sa kórejská firma snaží zaujať.

Automobilka zatiaľ neprezradila, kedy sa model i30 Fastback N dostane do predaja. Nezverejnila ani jeho cenu. No vzhľadom na známe čiastky týkajúce sa dvojice príbuzných nie je ťažké odhadnúť, aká zhruba bude. Akciová uvádzacia suma by mala byť v oblasti 28 500 eur.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia