ikona

Novinky Mazda3: Aký výkon bude mať Skyactiv-X?

Foto: Mazda

12.2. 11:20 Japonský kompakt bude stáť rovnako s obomi karosériami, hatchback ponúkne aj pohon oboch náprav. Vybavenie je bohaté už v základe.

Na novembrovom autosalóne v Los Angeles debutovala štvrtá generácia typu Mazda3. Kompakt prišiel s evolúciu dizajnového jazyka Kodo a pozornosť vzbudil implementáciou dávnejšie avizovaného motora Skyactiv-X. Ten vďaka revolučnej technológii spaľovania kombinuje výhody zážihových a vznetových jednotiek. Agregát zatiaľ detailne nepoznáme, čosi nové však vieme.

Revolučnú pohonnú jednotku Skyactiv-X dostanú výhradne verzie GT
Revolučnú pohonnú jednotku Skyactiv-X dostanú výhradne verzie GT
Zdroj: Mazda

Viaceré zahraničné stránky priniesli v ostatných dňoch správu o základných parametroch zaujímavej strojovne. Pátranie po zdroji informácií nás prekvapilo, ide totiž o slovenský cenník platný od 1. januára. Aký výkon bude mať novinka podľa neho? Maximom má byť hodnota 133 kW (181 k), pričom krútiaci moment dosiahne vrchol na úrovni 222 Nm.

Zdvihový objem prvého motora Skyactiv-X zatiaľ nepoznáme, no neoficiálne zdroje hovoria o klasickej koncepcii dvojlitrového štvorvalca. Na rozdiel od väčšiny súčasných agregátov má byť atmosférický. Japonská automobilka ho bude kombinovať s manuálnou i automatickou prevodovkou, pričom v prípade hatchbacku k nemu ponúkne aj pohon všetkých kolies.

Oba karosárske varianty sa na našom trhu predávajú od 19 990 eur
Oba karosárske varianty sa na našom trhu predávajú od 19 990 eur
Zdroj: Mazda

Práve dostupnosť verzií AWD je rozdielom medzi dvomi karosériami z cenového hľadiska. Sedan totiž nie je o nič drahší než jeho súrodenec, oba modely sa u nás budú predávať od necelých 20-tisíc. Najdrahší člen ponuky stojí 29 290 eur. Ide o variant označený ako Skyactiv-X181 AWD AT GT Plus, ktorého vybavenie obsahuje adaptívne LED svetlomety, tmavé 18-palcové kolesá, bezkľúčový systém, vyhrievanie predných sedadiel i volantu, dvojzónovú klímu, zadnú kameru a ďalšie detaily.

Namiesto dlhého zoznamu opcií ponúka Mazda pre svoj kompakt iba špeciálne lakovanie a niekoľko samostatných balíkov. Platí to pre verzie GT poháňané práve motorom Skyactiv-X, ale tiež lacnejšie modely s klasickým benzínovým alebo naftovým srdcom. Tie vyvažujú vyššiu cenu oproti konkurencii výbavou. Štandardne majú mnohé očakávané prvky, ale tiež diódové svetlá, head-up displej, digitálny prístrojový panel, adaptívny tempomat a navigačný systém. Kompletný cenník nájdete tu.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia