Kia sa chystá na uvedenie zásadnej novinky - modelu, ktorý má tvoriť základný stavebný kameň elektrickej ponuky automobilky. Crossover, ktorý počas svojho vývoja niesol aj neoficiálne označenie Futuron, sa nakoniec bude volať EV6. Práve skratka EV (Electric Vehicle - Elektrické vozidlo) bude dominovať v označovaní e-áut od kórejskej automobilky. Jednoduché, zrozumiteľné a elegantné. Z oficiálnej tlačovej správy automobilky sme sa o novinke toho veľa nedozvedeli, zásadnejšie bolo snáď len spomínané konečné rozhodnutie o názve či potvrdenie pritomnosti E-GMP platformy.

Omnoho zaujímavejšie, i keď neoficiálne, informácie sme sa dozvedeli prostredníctvom instagramového profilu @kia_club_official - slovenského fanúšikovského portálu značky. Už tradične dobre informovaný profil informuje o tom, že vrcholná verzia Kie EV6 by mala byť schopná vyrovnať sa aj Porsche Taycan. "Albert Biermann, vedúci divízie výskumu a vývoja v spoločnostiach Hyundai a Kia, sa minulý mesiac podelil o niektoré zaujímavé podrobnosti týkajúce sa nového EV modelu Kia. Podľa Biermanna bude Crossover Kia na E-GMP platforme rovnako rýchly ako Porsche Taycan Turbo S, ktoré je najvýkonnejším Porsche Taycan." uvádza dobre informovaný zdroj vo svojom statuse a pokračuje "Na dňoch otvoreného výskumu a vývoja 2020, ktorý sa konal v Južnej Kórei 4. decembra 2020, Biermann hovoril o „GT“ variante Kia EV6, ktorá by mala byť špičkou ponuky s pohonom 4x4. Naznačil, že Kia EV6 GT bude schopná akcelerovať z 0-100 km / h za 3,5 sekundy, čo je rýchlejšie ako Porsche Taycan 4S. Kia EV6 GT bude mať aj vyššiu maximálnu rýchlosť (260 km / h).".

Oficiálne technické parametre sa dozvieme určite až pri blížiacej sa premiére, no @kia_club_official ponúka neoficiálne detaily aj v tomto ohľade. Navyše, ako inšpirácia pri špekuláciach tu môže slúžiť už predstavený sesterský Ioniq 5. Základná verzia EV6 bude disponovať pohonom zadných kolies, pokročilejšie vraj dostanú aj štvorkolku a výkon okolo 230 kW (313 k). Energia by mala pochádzať z 58 kWh batérie, ktorá vozidlu zaručí dojazd na úrovni 450 kilometrov. Nabíjanie batérie by sa malo dať z 20 na 80 % kapacity zvládnuť v priebehu 15 minút. EV6 totiž údajne bude mať v arzenáli aj DC nabíjanie s 800V systémom.

Hovorí sa aj o verzii s ešte výkonnejším nabíjaním a batériou s kapacitou 73 kWh. Kia EV6 by mala mať v streche zabudované solárne panely. Medzi zaujímavé vychytávky bude patriť možnosť napájania iného elektrického zariadenia až do výkon 3,5 kW, čo je veľmi solídne. To všetko sú však zatiaľ len nepotvrdené údaje. Oficiálnymi by sa mohli stať do konca marca, Kia totiž avizuje, že elektrické delo odhalí do konca 1. kvartálu roka 2021.