Na snímke stojace kamióny na diaľnici D1 v smere od Trnavy do Bratislavy.  Bratislava, 17. marca 2020.  FOTO TASR - Michal Svíto
TASR
TASR

Novinky J.Mikas: Najlepšie by bolo, ak by kamionista po príchode zostal 14 dní v domácej izolácii

Foto: Michal Svítok

19.3. 7:00 Ako by sa po príchode zo zahraničia mali správať kamionisti? Hlavný hygienik SR má na to jasný názor.

Vodiči kamiónov spolu s ich rodinami sú v tejto situácii špecifický prípad a ťažko popísateľný. Uviedol to po rokovaní krízového štábu v stredu hlavný hygienik SR Ján Mikas. Po príchode na Slovensko by podľa neho bolo najlepšie, ak by vodiči, pre ktorých platí výnimka z karantény, zostali v domácej izolácii, prípadne by nemali byť v úzkom kontakte s ďalšími členmi rodiny, mali by používať rúška a dezinfekčné prostriedky. Rodina, ktorá by toto dodržiavala, by podľa neho nemusela byť 14 dní v karanténe.

Na snímke hlavný hygienik SR Ján Mikas prichádza na rokovanie Bezpečnostnej rady SR, na ktorej členovia boli informovaní o tom, ako je Slovenská republika pripravená zabezpečiť karanténu obce či regiónu v prípade nákazy koronavírusom.
Na snímke hlavný hygienik SR Ján Mikas prichádza na rokovanie Bezpečnostnej rady SR, na ktorej členovia boli informovaní o tom, ako je Slovenská republika pripravená zabezpečiť karanténu obce či regiónu v prípade nákazy koronavírusom.
Zdroj: TASR/Jakub Kotian

Mikas podotkol, že usmernenie sa nedá stanoviť na úplne všetky situácie. "Kamiónová doprava je životne dôležitá na transport všetkých materiálov, surovín, potravín, čo treba. Bez toho sa nezaobídeme. To znamená, že výnimku musia mať. Samozrejme, otázka je, či do karantény, alebo nie," skonštatoval. Zároveň dodal, že na Slovensku je len limitovaný počet kamionistov, preto nie je dobré riešenie, aby zostávali v karanténe. K tomuto problému sa tak podľa neho treba postaviť pragmaticky. Odporúča, aby vodiči po príchode zostali v domácej izolácii a dodržiavali hygienické opatrenia.

Prezident Združenia cestných dopravcov SR Česmad Slovakia Pavol Jančovič upozornil na to, že rôzny výklad karanténnych opatrení vytvára tlak na vodičov nákladnej dopravy. Obávajú sa, či sa napriek výnimke oni alebo ich rodinní príslušníci nedostanú do karantény. Tieto nejasnosti môžu podľa Jančoviča viesť až ku kolapsu dopravy.

Česmad preto požiadal Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR o všeobecnú výnimku pre vodičov nákladnej dopravy, ktorí vedú motorové vozidlá kategórie N (vrátane dodávok do 3,5 tony), pre osoby žijúce s nimi v jednej domácnosti aj pre osoby, ktoré z povahy svojej práce vykonávajú obslužné a servisné práce v prevádzke dopravcu a prichádzajú tak do styku s vodičmi nákladných vozidiel. Dôvodom je zabezpečenie zásobovania obyvateľstva, maloobchodných prevádzok, zdravotníckych zariadení, lekární či výrobných podnikov v rámci Slovenska.

TASR
autor TASR
Diskusia  ()

Video

Diskusia