ikona

Novinky Honda e Prototype je blízko sériovej verzii

Foto: Honda

28.2. 11:08 Oproti pôvodnej štúdii bude mať sériový elektromobil oblejšie tvary. Dostane pohon zadných kolies a na jedno nabitie má prejsť vyše 200 kilometrov.

Do rozširujúcej sa flotily batériami poháňaných osobných automobilov už Honda prispela, takúto techniku ponúka pre sedan Clarity. Nejde však o žiaden masový produkt. Podstatne veľkolepejšie plány má japonská značka s malým hatchbackom, ktorého retro tvary predznamenal predvlani koncept na autosalóne vo Frankfurte. Projekt sa momentálne blíži do finále.

Japonci stavili pri svojej novinke na chutný dizajn
Japonci stavili pri svojej novinke na chutný dizajn
Zdroj: Honda

Automobilka pred mesiacom potvrdila, že reálnejšiu formu novinky predvedie v Ženeve. Dva týždne dozadu nám ponúkla aj pohľad do jej interiéru. Teraz vozidlo odhalila a pokrstila ho menom Honda e Prototype. Nejde teda o úplne hotové auto. Vzhľadom na predchádzajúcich debutantov tohto výrobcu je však jasné, že sériovej verzii je veľmi blízko. Zmeny by mali byť minimálne.

Napriek ponechaniu základných rysov sa ženevský koncept od pôvodnej štúdie líši v mnohých detailoch. Tvary plechov sú vo všeobecnosti trochu oblejšie, čo vidieť najmä na predných stĺpikoch a streche. Tieto partie pokrýva čierny lak. Rovnakú farbu nesú disky kolies, spodná časť bodykitu, viečko zásuvky na prednej kapote či panely spájajúce svetlá na oboch koncoch karosérie.

Ako sa očakávalo, na hatchbacku pribudli zadné dvere
Ako sa očakávalo, na hatchbacku pribudli zadné dvere
Zdroj: Honda

Honda e Prototype má okrúhle diódové moduly na oboch koncoch, ktoré sa navonok líšia len farbou. Displeje medzi nimi sú minulosťou. No kamery namiesto spätných zrkadiel Japonci zachovali a použili taktiež moderné zapustené kľučky. Platí to aj pre tie zadné. Na rozdiel od konceptu je elektromobil päťdverový, vzadu sú však dvere výrazne kratšie a otvárací mechanizmus navonok skrývajú. Na prvý pohľad tak vozidlo vytvára dojem trojdverovej konfigurácie.

Interiér elektrického hatchbacku už automobilka načrtla, teraz z neho ukázala o štipku viac. Okrem palubnej dosky obsadenej piatimi displejmi môžeme na čerstvej fotke vidieť aj ďalšiu obrazovku nahrádzajúcu štandardné spätné zrkadlo. Prítomný je tiež panel klimatizácie, viacero elektrických a dátových prípojok či centrálny tunel, na ktorom je tlačidlové ovládanie prevodovky.

Vo vnútri vozidla bude nakoniec až šesť displejov
Vo vnútri vozidla bude nakoniec až šesť displejov
Zdroj: Honda

O technickej stránke zatiaľ presné informácie nevieme, Honda však hovorí o pohone zadných kolies. Taktiež spomína dojazd presahujúci 200 kilometrov. Elektromobil má byť kompatibilný s rýchlonabíjačkami, z ktorých vie v priebehu pol hodiny načerpať 80% celkovej kapacity. Konkrétnejšie informácie sa asi dozvieme pri prezentácii sériového modelu. Tá sa pravdepodobne odohrá opäť vo Frankfurte, pásová výroba retro drobca sa má spustiť ešte do konca roka.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia