ikona

Novinky Európsky VW Passat: Facelift bol hĺbkový

Foto: Volkswagen

6.2. 10:45 Omladenie bestselleru vidieť najmä pod povrchom, popri jemnom osviežení dizajnu prinieslo upravený interiér i modernejšie motory.

V priebehu ostatných mesiacoch prebehli dve premiéry týkajúce sa populárneho typu Passat. Uprostred októbra debutovala jeho nová generácia na čínskej pôde, pred niekoľkými týždňami ho nasledoval celkom samostatný model pre Spojené štáty. Teraz konečne prišiel na rad európsky variant. Žiadna radikálna prestavba sa v jeho prípade nekoná, navonok prichádza iba decentný facelift. V skutočnosti však bol hĺbkový.

Navonok neprešiel Passat žiadnymi veľkými zmenami
Navonok neprešiel Passat žiadnymi veľkými zmenami
Zdroj: Volkswagen

K očakávanej premene tváre v štýle väčšiny nedávno uvedených produktov značky nedošlo. Maska chladiča zasahuje do predného nárazníka len o štipku hlbšie než doteraz a obsahuje odlišnú výplň. Jej susedom sú upravené svetlomety s výraznejším zoseknutím vo vnútornej časti. Na želanie môžu byť kompletne diódové s technológiou IQ.Light využívajúcou 44 segmentov na jednej strane a uvedenou na type Touareg, ktorý pripomína tiež grafika zadných svetiel.

Nový volant i moderné technológie

Vlajkové SUV nemeckého výrobcu evokuje aj centrálny nápis Passat na veku batožinového priestoru. Nárazníky nemohli pri zmenách chýbať, vo všetkých verziách majú prepracované tvary. V prípade modelu R-Line je súčasťou zadného dielca imitácia štvorice výfukových koncoviek. Blatníky vypĺňajú nové disky kolies s priemerom 17 až 19 palcov, kým paletu lakov obohatili odtiene Lapiz Blue, Bottlegreen a Sandgold.

Omladenie zasiahlo všetky verzie, aj kombi Alltrack
Omladenie zasiahlo všetky verzie, aj kombi Alltrack
Zdroj: Volkswagen

Modernizáciou prechádzajú všetky tri hlavné varianty bestselleru, teda klasický sedan, kombi označené ako Variant i jeho terénna odroda Alltrack. Súčasťou je tiež plug-in hybrid GTE, ktorý možno spoznať najmä podľa diódových segmentov v tvare písmena C po stranách predného nárazníka. Aj ostatné vyhotovenia tohto VW majú svoje špecifiká.

Kabína ušla nejakým radikálnym rezom. Detailným zásahom je odstránenie už klasických analógových hodín na palubnej doske, ktoré nahradilo tlačidlo výstražných svetiel doplnené podsvieteným nápisom Passat. Šetrenie na neočakávaných miestach? Prekvapením je aj volant s kapacitnými ovládačmi, ten môže novinke závidieť aj Touareg disponujúci dlhé roky používaným exemplárom známym napr. z typu Golf.

Interiér dostal nové materiály, volant a lepšie displeje
Interiér dostal nové materiály, volant a lepšie displeje
Zdroj: Volkswagen

Plne digitálny prístrojový panel poznáme už z minulosti, tentokrát však Volkswagen použil modernú koncernovú verziu. To isté platí o infotainmente MIB3 so štandardným 6,5-palcovým displejom. Na výber je však aj osem palcov a vrchol tvorí 9,2-palcová obrazovka už známa z viacerých vozidiel skupiny VW. Tej muselo uvoľniť miesto viacero fyzických tlačidiel.

Elektronická armáda zahŕňa SIM kartu, sieť Wi-Fi, pokročilé hlasové ovládanie či bezdrôtové rozhranie Apple CarPlay. Na palube môže byť tiež systém Travel Assist, teda čiastočne autonómny režim jazdy. Krok s dobou držia pripojenia USB-C, rôznorodé on-line funkcie cez Volkswagen We či možnosť používania smartfónu ako kľúča. O dobrú náladu sa postará osvetlenie s 30 farbami, ale tiež ozvučenie Dynaudio s výkonom 700 wattov. Mnohé materiály boli vymenené.

V znamení emisných noriem

Pod kapotu sa nasťahovalo kompletné portfólio motorov s filtrom pevných častíc. Tvoria ho tri benzínový štvorvalce a štyri naftové, alternatívou je plug-in hybrid. Z neho prevzali všetky modely elektromechanické brzdové servo. Prináša nielen lepšie reagujúci adaptívny tempomat, ale tiež rýchlejšiu reakciu bŕzd a tým pádom vyššiu úroveň bezpečnosti.

Plug-in hybrid je naďalej verný štvorvalcu 1.4 TSI
Plug-in hybrid je naďalej verný štvorvalcu 1.4 TSI
Zdroj: Volskwagen

Model GTE disponoval týmto prvkom už pred faceliftom, v rámci neho dostal akurát väčšiu batériu. Namiesto kapacity 9,9 kWh má teraz rovných 13 kilowatthodín. Tým sa dojazd natiahol na 55 km, kým doteraz to bola oficiálne päťdesiatka. Reálny nárast je však väčší. Nový údaj totiž vychádza z normy WLTP, kým pre modernizáciou to bolo podľa NEDC. V tom prípade by šlo o asi 70 kilometrov. Samotný pohon zostal zachovaný, v službe zostáva pomaly končiaci motor 1.4 TSI i šesťstupňová prevodovka DSG. Celkový výkon plug-in hybridu opäť charakterizuje špičková hodnota 160 kW (218 k).

V prípade klasických zážihových modelov ponúka Passat na výber medzi agregátom 1.5 TSI naladeným na 110 kW (150 k) a dvomi odlišnými verziami dvojlitra. Ten ponúkne 140 kW (190 k) alebo až rovných 200 kW (272 k), čím tvorí v tomto smere špičku palety. Najdôležitejšou novinkou na strane nafty je enormne populárny motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k), ktorý dostal prívlastok Evo. Svoju predchádzajúcu verziu prekonáva emisiami oxidu uhličitého nižšími o 10 g/km.

Predaj omladeného modelu sa má spustiť v máji
Predaj omladeného modelu sa má spustiť v máji
Zdroj: Volkswagen

Naftu okrem toho zastupujú tri ďalšie pohonné jednotky. Najslabším členom rodiny je model 1.6 TDI produkujúci 88 kW (120 k), vyššie je klasický dvojlitrový turbodiesel s maximom 140 kW (190 k). Vrcholom je dvakrát prepĺňaná verzia ponúkajúca 176 kW (240 k). Všetky vyhotovenia spĺňajú emisnú normu Euro 6d-Temp, kým model GTE dokonca plnú 6d nastupujúce v roku 2021.

Zmeny najmä pod povrchom

Ako ukazuje technická stránka, napriek iba jemnému osvieženiu vzhľadu bola modernizácia komplexná. Volkswagen ju plánuje naživo uviesť počas ženevského autosalóna. Omladené verzie plánuje začať predávať v máji, o cenách zatiaľ nehovorí. Popri obchodnom štarte prinesie jar aj ďalší významný moment. Z fabrických pásov zíde Passat, ktorý bude niesť číslo 30 miliónov.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia