Chevrolet ukázal techniku nového Voltu

Novinky Chevrolet ukázal techniku nového Voltu

Foto: Chevrolet

29.10. 2014 17:10 Vozidlo by malo byť v druhej generácii ľahšie a efektívnejšie, vďaka čomu má ponúknuť lepšiu akceleráciu a väčší dojazd.

Automobilov kategórie plug-in hybrid je stále viac, no žiaden z nich zatiaľ nedosiahol výrazný komerčný úspech. Za vinu to možno dávať vysokej kúpnej cene. Najpredávanejším zástupcom tejto triedy je Chevrolet Volt, ktorý sa spolu so sesterským modelom Opel Ampera začal predávať na prelome rokov 2010 a 2011. Aktuálne už koncern General Motors dodal vyše 80-tisíc kusov, čo je na tento segment naozaj veľa. Ešte viac si spoločnosť sľubuje od druhej generácie.

Chevrolet predviedol pohon modelu Volt druhej
Chevrolet predviedol pohon modelu Volt druhej
Zdroj: Chevrolet

Americký gigant už prezradil, že ju predvedie na januárovom autosalóne v Detroite. To však nie je všetko. GM vypustilo von viacero detailov o technickej stránke nového Voltu. Jeho srdcom bude opäť pohonný reťazec pomenovaný Voltec. Predstavitelia automobilky však  zdôrazňujú, že ide o nanovo vyvinutý systém, nie iba vylepšenie toho súčasného.

BANNER300

Uprostred auta bude znovu batéria v tvare písmena T, no oproti tej aktuálnej má mať o dvadsať percent vyššiu kapacitu. Zároveň schudne trinásť kilogramov. Akumulátor bude dodávať šťavu dvom elektromotorom, ktoré majú ubrať z hmotnosti ďalších 45 kg a byť efektívnejšie v rozmedzí 5 až 12%. Aj ďalšie opatrenia majú prispieť k tomu, aby bolo vozidlo ľahšie. Jeho akcelerácia by sa tak mohla zlepšiť o pätinu a výrazne predĺžiť sa má dojazd na jedno nabitie. Aktuálny model Volt dokáže absolvovať bez dobíjania okolo 60 kilometrov.

Popri elektrických častiach sa zmení aj
Popri elektrických častiach sa zmení aj
Zdroj: Chevrolet

Zmenou má prejsť aj benzínový motor slúžiaci na predĺženie akčného rádia. Pôjde o štvorvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a zatiaľ neznámym výkonom. Spaľovacia jednotka však má mať kompresný pomer až 12,5:1 a využiť priame vstrekovanie paliva, variabilnú olejovú pumpu i recirkuláciu výfukových plynov. Na ďalšie detaily si ešte musíme počkať.

Video

Diskusia