ikona

Novinky Cupra Formentor: Prvý samostatný model?

Foto: Cupra

23.2. 9:30 Dynamicky tvarovaný koncept spadá technicky medzi plug-in hybridy, výkon systému je 180 kW (245 k). Sériová verzia má prísť v roku 2020.

Pred niekoľkými dňami vydala mladá značka Cupra spadajúca pod Seat avízo ukazujúce novinku pripravenú na Ženevu. Fotka zadnej časti toho prezradila minimum. Napriek tomu sa zdalo, že zadok patrí SUV-kupé zachytenému na uniknutej fotke zverejnenej v septembri. Teória sa teraz potvrdila. Výrobca vozidlo s označením Formentor odhalil a prezradil o ňom základné údaje.

Formentor sa v ponuke má objaviť na budúci rok
Formentor sa v ponuke má objaviť na budúci rok
Zdroj: Cupra

Dizajnovú stránku vo veľkej miere prezradil vlaňajší obrázok. Novinka má síce napohľad rovnaké LED svetlomety ako Seat Tarraco, ale inak je karoséria kompletne odlišná. Platí to aj pre prepojené diódy koncových svetiel. Španiel zaujme spredu agresívnym nárazníkom obsahujúcim okrúhle hmlovky a výraznými líniami na kapote. Ostré tvary sú aj nad blatníkmi.

Formentor má klesajúcu strechu zakončenú veľkým strešným spojlerom, dynamický štýl umocňuje veľký difúzor lemovaný štvoricou výfukových koncoviek. Vozidlo stojí na veľkých diskoch kolies. Tie predné vypĺňajú mohutné brzdy Brembo, ktoré majú strmene lakované medenou farbou tvoriacou jeden z charakteristických prvkov modelov Cupra.

V interiéri nechýba ani motív uhlíkových vlákien
V interiéri nechýba ani motív uhlíkových vlákien
Zdroj: Cupra

Medené detaily nechýbajú ani v interiéri, ktorého ostré tvary evokujú typ Tarraco. Nejde však o identickú kabínu. Obsahuje anatomické predné sedadlá, väčší centrálny displej infotainmentu a prepracovaný centrálny tunel s drobným voličom samočinnej prevodovky. Viaceré vnútorné povrchy pokrýva modrá koža korešpondujúca s farbou laku karosérie.

Napriek dynamickému zovňajšku nie je Formentor čistým športovcom ako Ateca, z technického hľadiska ide o plug-in hybrid. Z komponentov automobilka spomenula iba prevodovku DSG a samosvorný diferenciál. O spaľovacom motore zatiaľ nevieme nič, pohonný reťazec však dosahuje maximálny výkon 180 kW (245 k). Batéria má stačiť na dojazd 50 kilometrov. Auto ponúka viacero jazdných režimov, pričom podvozok využíva adaptívne tlmiče.

Koncept má veľký difúzor a štyri koncovky výfuku
Koncept má veľký difúzor a štyri koncovky výfuku
Zdroj: Cupra

Cupra označuje svoje SUV-kupé za koncept, no pokojne by mohlo ísť do sériovej výroby. Bude z neho prvý samostatný model značky nepredávaný aj ako Seat? Všetko tomu nasvedčuje, podľa neoficiálnych údajov sa dostane do predaja počas budúceho roka.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia