BMW Vision iNext

Novinky BMW Vision iNext: Vo výrobe od roku 2021

Foto: BMW

17.9. 2018 15:45 Elektrický poháňané SUV má kontroverzný dizajn, kabínu vytvárajúcu uvoľnenú atmosféru a schopnosť plne autonómneho fungovania.

Už niekoľko mesiacov nás Bavori pripravovali na príchod konceptu, ktorý má predznamenať nového člena ich divízie zameranej na alternatívne pohony. Dostal čoraz populárnejšiu formu elektrického SUV. Zároveň však predstavuje budúcnosť vývoja automobilky, čo sa jeho tvorcovia snažili vyjadriť označením Vision iNext. Živý debut vozidla sa odohrá v Paríži.

Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne
Stvárnenie prednej časti konceptu rozdúchalo vášne
Zdroj: BMW

Zverejnenie oficiálnych fotografií štúdie vyvolalo rozruch, dôvodom je najmä dizajn prednej časti. Tá prichádza s prepojenými ľadvinkami masky chladiča natiahnutými vo vertikálnom smere a tenkými diódovými svetlometmi. Obdobný štýl vyznávala aj vlani odhalená limuzína BMW i Vision Dynamics, v jej prípade však celok pôsobil podstatne vydarenejšie. Novinka si na internete vyslúžila za svoj vzhľad množstvo kritiky. Na jej adresu odzneli slová ako „prasačí nos“ i ďalšie tvrdé hodnotenia.

Okrem kontroverznej tváre zaujme SUV neštandardným tvarom bočných okien či blatníkov, ktoré vypĺňajú aerodynamike podriadené disky kolies s priemerom až 24 palcov. Vzadu upúta najmä obrovský spojler zakončujúci strechu, dvojica tenkých LED svetiel či podsvietený difúzor. Modré diódové akcenty sa nachádzajú aj na prahoch a okolo masky chladiča.

Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický
Dizajn bavorského SUV možno označiť za futuristický
Zdroj: BMW

Vision iNext nemá stredový stĺpik, zadné dvere konceptu sa preto otvárajú proti smeru jazdy. Pod presklenou strechou sa nachádza minimalistický štvormiestny interiér obsahujúci dve predné sedadlá a vzadu akúsi pohovku. Na palubnej doske trónia dva neprehliadnuteľné displeje. Nechýba na nej volant, ten sa však v prípade potreby môže mierne zasunúť. To isté platí pre pedále.

Ovládacie prvky ustupujú do úzadia v móde Ease, počas ktorého má BMW jazdiť úplne autonómne. Jazdný režim Boos znamená šoféra veliaceho kormidlu. Kabína obsahuje množstvo dreva, kože či textilu a snaží sa vytvoriť uvoľnenú atmosféru. Jej súčasťou sú projektory a senzory schopné premeniť prakticky akýkoľvek plochu na dotykový ovládací panel.

Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek
Palubnej doske štúdie dominuje dvojica obrazoviek
Zdroj: BMW

Mníchovský výrobca už dávnejšie potvrdil, že z konceptu plánuje vytvoriť sériový produkt. Vo výrobe bude údajne od roku 2021. Pomyselná cesta do továrne v Dingolfingu nepochybne prinesie nejaké dizajnové úpravy, no zatiaľ ťažko povedať, v akej miere sa dotknú kontroverznej prednej časti. Závojom tajomstva zostáva zahalená aj elektrická pohonná sústava SUV.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia