Bentley Continental Supersports

Novinky Bentley uvádza najrýchlejší Continental

Foto: Bentley

9.1. 2017 12:38 Luxusné britské kupé má vyše sedemsto koní a stovku zdolá už za 3,5 sekundy. Na rozdiel od predchodcu si zachovalo štyri sedadlá.

V roku 2009 predstavilo Bentley špičku modelového radu Continental, ktorá dostala označenie Supersports. Za ním sa skrýval nabrúsený variant pre dvoch pasažierov s výkonom 463 kW (630 k). Pri komplexnom prepracovaní vozidla, ktoré výrobca označuje za druhú generáciu, však tento model z ponuky vypadol. S otvorením výstaviska v Detroite sa do nej veľkolepo vracia.

Continental Supersports je najrýchlejším Bentley histórie
Continental Supersports je najrýchlejším Bentley histórie
Zdroj: Bentley

Na pôde severoamerického podujatia uvádza automobilka najrýchlejší Continental, tento prívlastok mu však patrí v rámci celej histórie značky. Novinka má totiž pod kapotou vyše sedemsto koní. Šesťlitrové srdce s konfiguráciou W12 prešlo komplexným ladením, ktorého súčasťou bola výmena turbodúchadiel, niektorých vnútorností či výfukového potrubia. To môže byť na želanie z titánu.

Výsledkom početných zásahov je výrazný nárast parametrov. Maximálny výkon dvanásťvalca pod kapotou verzie Superports je presne 522 kW (710 k), krútiaci moment vrcholí pri neuveriteľných 1 017 Nm. Motor stále pracuje s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Reťazec bol však modifikovaný a jeho súčasťou sa stalo inteligentné rozdeľovanie sily z limitovanej verzie GT3-R.

Luxusné kupé má prepracovaný bodykit s ostrými tvarmi
Luxusné kupé má prepracovaný bodykit s ostrými tvarmi
Zdroj: Bentley

Vďaka posilňovacej kúre a miernemu odľahčeniu (pohotovostná hmotnosť je stále 2 280 kg) zdolá luxusné britské kupé stovku už za 3,5 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je 336 km/h. S týmito parametrami štandardne bojujú brzdy s karbónovo-keramickými kotúčmi, ktoré majú na prednej náprave priemer až 420 milimetrov. Podľa výrobcu ide o najväčšie taniere svojho druhu.

Brzdové ústrojenstvo vykúka z 21-palcových kovaných diskov kolies, ktoré sú jedným z viacerých exteriérových špecifík tohto modelu. Zmenil sa aj bodykit. Continental Supersports má členité nárazníky s viacerými ostrými tvarmi, nadstavce prahov a krídlo prevzaté z už spomínaného špeciálu GT3-R. Novinkou sú tiež otvory v prednej kapote slúžiace na chladenie pohonnej jednotky. Viacero exteriérových dielcov je z karbónu, pričom mnohé ďalšie sa obliekli do čiernej farby.

Špičkový variant auta už nie je len pre dvoch pasažierov
Špičkový variant auta už nie je len pre dvoch pasažierov
Zdroj: Bentley

Interiér sa vyhol nejakým radikálnym zásahom, identitu špičkového modelu najvýraznejšie prezrádza nápis na palubnej doske doplnený kvartetom označení na opierkach hláv. Vrcholný variant si totiž na rozdiel od predchodcu zachoval v interiéri štyri sedadlá. Výrobca pre ne ponúka viacfarebné čalúnenie, vybavenie obsahuje aj kovové pedále či volant s vyznačením stredovej polohy. Koľko však zaplatia záujemcovia za možnosť usadnúť do tejto kabíny? Ceny modelu Supersports zatiaľ Bentley nezverejnilo, no okrem variantu kupé ho plánuje predávať aj s otvorenou karosériou.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia