ikona

Novinky Audi S4 mení techniku: Tankovať má naftu

Foto: Audi

2.5. 18:55 Ingolstadt nasadzuje do ďalšieho športovo ladeného modelu diesel. Dynamiku takmer nemení, spotrebu a emisie áno.

Veľká časť motoristickej verejnosti je aktuálne voči vznetovým motorom nepriateľsky naladená. Mnohé pohonné jednotky si to pritom vôbec nezaslúžia, keďže sú podstatne čistejšie než ich predchodcovia. Príkladom je mikrohybridný vidlicový šesťvalec TDI. Audi mu verí a preto ho nasadilo do modelových radov S6 a S7následne aj do menšej päťky. Teraz pokračuje.

Audi S4 sa pridáva k modelom meniacim benzín za diesel
Audi S4 sa pridáva k modelom meniacim benzín za diesel
Zdroj: Audi

Po športovo ladenom kupé a liftbacku S5 mení techniku aj príbuzné Audi S4 dodávané rovnako s dvomi karosériami. Tankovať má taktiež naftu. Pod kapotu vozidla prichádza trojliter vybavený klasickým turbom i elektrinou hnaným kompresorom, ktorý má nezmenené parametre. Dosahuje teda maximálny výkon 255 kW (347 k) a krútiaci moment 700 Nm. Diesel je spriahnutý s osemstupňový automatom, štandardne poháňa všetky kolesá.

Dynamické parametre sú identické s es-päťkou. Sedan zhltne stovku za 4,8 sekundy, kombi zvládne rovnakú disciplínu o desatinu neskôr. Najvyššie tempo je zhodne 250 km/h. Prechod z benzínu na naftu teda nepriniesol žiadne ústupky z hľadiska rýchlosti, no výrazne prospel spotrebe paliva. K jej zníženiu prispieva 48-voltové elektrické ústrojenstvo a akumulátor s kapacitou 0,5 kWh.

Odlišnú pohonnú jednotku dostáva okrem sedanu aj kombi
Odlišnú pohonnú jednotku dostáva okrem sedanu aj kombi
Zdroj: Audi

Audi S4 by malo v štvordverovej forme jazdiť priemerne za 6,2 l/100 km, verzia Avant má byť o deciliter smädnejšia. Kombinované emisie CO2 dosahujú hodnotu 161 až 163 gramov na kilometer, resp. 164 až 165 g/km. Exhaláty vedie opäť kvarteto okrúhlych výfukových koncoviek, rovnako ako v prípade modelov označených vyššími číslami diesel navonok nič neprezrádza. Nikde na karosérii nenájdete ani zaužívané označenie TDI.

Zvnútra môže byť hlavným poznávacím znamením vznetového vyhotovenia otáčkomer s červeným poľom začínajúcim sa už na úrovni 4 500 otáčok, inak zostalo v interiéri všetko po starom. Nechýbajú tu športovo tvarované sedadlá, zdola sploštený volant ani špecifické materiály či ponuka vybavenia. Audi zatiaľ neprezradilo, ako sa zmení cena sedanu a kombi S4.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia