Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prekvapenie v Audi: S6 a S7 v Európe len s TDI

FOTO
Ingolstadt v minulosti výkonné verzie svojej šestsky či sedmičky ponúkal aj so zážihovým štvorlitrovým osemvalcom. Dnes, v dobe anti-dieselovej, ich uvádza len s naftiakmi. Opäť sa ukazuje, že vznetové agregáty ešte nepovedali posledné slovo.
53 11.04.2019 / Filip Kadlečík

Audi S7 si na cestách v minulosti získavalo rešpekt nielen vďaka progresívnemu dizajnu a technológiám, ale aj štvorlitrovému vidlicovému osemvalcu TFSI, ktorý bol schopný na všetky štyri kolesá posielať až 331 kW (450 k). Dnes je všetko inak, Ingolstadt uviedol novú generáciu modelov S6 a S7, v ich útrobách by ste však čo i len kvapku benzínu hľadali márne. V Európe budú, minimálne nateraz, dostupné len naftiaky.

Audi S6 bude z trojičiek najrýchlejšie, na stovku vyšprintuje o desatinu sekundy rýchlejšie než S6 Avant a S7 Sportback 53 fotografií v galérii Audi S6 bude z trojičiek najrýchlejšie, na stovku vyšprintuje o desatinu sekundy rýchlejšie než S6 Avant a S7 Sportback Zdroj: Audi

Dieselové agregáty si prešli krížovou paľbou kritiky a mnohí ich už úplne odsudzovali. Ukazuje sa však, že automobilky mali v rukávoch esá v podobe najmodernejších vznetových agregátov. Napríklad Audi teraz v S6 a S7 uvádza 3,0-litrový V6 TDI so 48-voltovou elektrickou sieťou, ktorý po prvýkrát okrem bežného turbodúchadla dostane aj elektrinou dopovaný kompresor. Novinka má mať príjemný dopad najmä na dynamiku automobilov.

Reakčný čas kompresoru by sa mal pohybovať na úrovni 250 milisekúnd. Superrýchly nástup dodatočného prepĺňania by mohol znamenať, že aktuálny neduh motoru V6 TDI, vlažná odozva na plyn, by mohol byť minulosťou. Uvidíme v realite. Už teraz je však jasné, že S6, S6 Avant či S7 zvládnu šprint na stovku v priebehu 5,0 resp. 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť bude elektronicky limitovaná na 250 km/h. Autá by sa pritom kombinovanou spotrebou nafty mali zmestiť približne pod hranicu 6,5 l/100 km.

S7 Sportback na seba už tradične prevzal úlohu najimidžovejšieho auta z tejto trojice 53 fotografií v galérii S7 Sportback na seba už tradične prevzal úlohu najimidžovejšieho auta z tejto trojice Zdroj: Audi

S-koví zástupcovia vyššej strednej triedy budú disponovať výkonom 257 kW (350 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Mamutiu silu šesťvalca môžu krotiť opraty v podobe keramických bŕzd, ale napríklad aj aktívne riadenie všetkých štyroch kolies. Systém quattro v bežných situáciách posiela 40 % výkonu na predné a 60 % na zadné kolesá. V extrémnych prípadoch vie na zadnú nápravu poslať až 85 % sily agregátu. Agilitu a jazdecké zážitky by malo umocňovať aj riadenie s progresívnym prevodom či možnosť inštalovania športového difierenciálu na zadnú os.

Audi AI:ME ide v ústrety autonómnej jazde

Exponát voľne nadväzujúci na koncept AIcon bude mať futuristický vzhľad a elektrický pohon, prevádzku má zvládať úplne samostatne.

Dizajn exteriéru a interiéru dáva tušiť, že sa nepozeráte na bežného zástupcu rodiny A6 či A7. Agresívne tvarovaný nárazník s dvojicou vzduchových prieduchov, dodatočné lišty či štvorica výfukových koncoviek integrovaná v difúzore zadného nárazníka sú jasným vyjadrením orientácie vozidla. Audi však sľubuje, že S6 a S7 nebudú len športové automobily, ale aj spoľahliví partneri na hltanie diaľničných kilometrov. Preto v interiéri nájdete všetok luxus, ktorý sa v tomto segmente vyžaduje, pokročilých bezpečnostných asistentov nevynímajúc.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×