Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M135i: Hot-hatch ukázal svoju tvár

Mníchov neustrážil športovú verziu hatchbacku, spod plachty vykukla predná i zadná časť karosérie. Svojím dizajnom neprekvapila.
2 15.04.2019 / Marek Pokrývka

Už niekoľko rokov vieme, že najdostupnejšie vozidlo BMW čaká zásadné premena. Po vzore viacerých príbuzných prejde rad 1 na predný pohon. Živý debut kompaktu sa údajne odohrá vo Frankfurte, na fotografiách zverejnených spolu s niektorými informáciami začiatkom mesiaca preto jeho karosériu kryla kamufláž. Dnes už toto maskovanie nemá veľký význam.

Nová bavorská jednotka sa ukázala rovno vo vrcholnom vyhotovení 2 fotografie v galérii Nová bavorská jednotka sa ukázala rovno vo vrcholnom vyhotovení Zdroj: Bimmerfile

Vďaka dvom záberom publikovaným portálom Bimmerfile je dizajn novej jednotky z veľkej časti známy. Bavor ukázal svoju tvár rovno vo verzii M135i, ktorá bude vrcholom modelového radu. Hot-hatch dostane prepĺňaný benzínový dvojliter s výkonom 225 kW (306 k) a krútiacim momentom 450 Nm. Štandardne má mať osemstupňový automat, ale tiež systém xDrive.

Prítomnosť pohonu štyroch kolies potvrdzujú štítky na piatych dverách, do ktorých zasahujú štíhle dvojdielne svetlá s LED technológiou. Nižšie môžeme vidieť športovo tvarovaný nárazník s centrálnou čiernou časťou obsahujúcou difúzor a duo okrúhlych výfukových koncoviek.

Základ má pohon predných kolies, no viacero modelov dostane xDrive 2 fotografie v galérii Základ má pohon predných kolies, no viacero modelov dostane xDrive Zdroj: Bimmerfile

Vpredu sa nachádza agresívne tvarovaný nárazník, ktorého súčasťou je maska chladiča s prepojenými ľadvinkami. Tie vymenili tradičné rebrá za trojrozmernú štruktúru signalizujúcu príslušnosť k rodine M. Tvary svetlometov sú v podstate mníchovská klasika, aj tu majú hlavné slovo diódy. Bočná časť karosérie hatchbacku spod plachty zatiaľ nevykukla.

Exkluzívny pohľad: Ako má vyzerať BMW radu 1?

BMW už začína odhaľovať ďalšiu generáciu radu 1. Kompaktný hatchback čakajú revolučné zmeny z hľadiska pohonu i techniky, ale aj dizajnu exteriéru či interiéru. Čo od neho môžeme očakávať?

Vzhľad kompaktu neprináša vo všeobecnosti žiadne prekvapenia. Na základe množstva fotografií maskovaných prototypov sa dali dizajnové riešenia dobre odhadnúť, čoho dôkazom sú aj počítačové ilustrácie od našich nemeckých kolegov. Trafili sa veľmi presne. Otázkou momentálne zostáva, či bude BMW napriek tomuto úniku s odhalením jednotky čakať až na jeseň.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×