Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda3: Ďalšie detaily o motoroch v EÚ

FOTO
Na európskom kontinente sa 2,5-litrový štvorvalec neobjaví v ponuke, vyberať si bude možné z dvoch benzínových a jedného naftového agregátu.
45 35 príspevkov 20.02.2019 / Marek Pokrývka

Pri svojom jesennom debute síce nová Mazda3 ukázala obe karosérie, ale nepovedala takmer nič konkrétne o svojej technickej stránke. Prvé exaktné čísla sa objavili nedávno. Ich zdrojom bol prekvapujúco slovenský cenník, ktorý prezradil základné parametre. Pozornosť vzbudili najmä hodnoty týkajúce sa revolučného agregátu Skyactiv-X. Ten nebude pod kapotou kompaktu osamotený, čo potvrdili informácie prinášajúce ďalšie detaily o motoroch na trhoch v EÚ.

Pod kapotou kompaktu sa objaví v Európe trio motorov 45 fotografií v galérii Pod kapotou kompaktu sa objaví v Európe trio motorov Zdroj: Mazda

Očakávaná prítomnosť 2,5-litrového štvorvalca známeho z väčšej šestky sa nepotvrdila, dostanú ho len zákazníci v USA. Špičku palety tak vytvorí novinka disponujúca prelomovou technológiou SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Podľa očakávania má zdvihový objem dva litre, no nakoniec nebude atmosférická. Na tlačenie vzduchu do valcov využije mechanický kompresor. Ako sme sa už dozvedeli, agregát dosiahne najvyšší výkon 133 kW (181 k) a krútiaci moment 222 Nm.

Svoje parametre môže špičkový motor prenášať na všetky štyri kolesá, no len v prípade karosérie hatchback. Pohon oboch náprav ponúkne Mazda3 s dvomi šesťstupňovými prevodovkami. Voľba medzi manuálnym a automatickým radením čaká aj záujemcov o ostatné verzie, v palete bude neprepĺňaný benzínový dvojliter Skyactiv-G a vznetový štvorvalec Skyactiv-D s objemom 1,8 litra.

Revolučný motor Skyactiv-X bude prepĺňaný kompresorom 45 fotografií v galérii Revolučný motor Skyactiv-X bude prepĺňaný kompresorom Zdroj: Mazda

Atmosférický základ poskytne parametre 90 kW (122 k) a 213 Nm. Využije pritom pomoc v podobe mikrohybridnej sústavy, ktorá pracuje s 24-voltovým napätím a malou batériou typu Li-ion. Aj vďaka nej má dosahovať kombinovanú spotrebu 6,0 l/100 km (WLTP). Rovnakú technológiu s označením M Hybrid má mať aj agregát Skyactiv-X, turbodiesel sa bude musieť zaobísť bez nej.

Mazda3: Aký výkon bude mať Skyactiv-X?

Japonský kompakt bude stáť rovnako s obomi karosériami, hatchback ponúkne aj pohon oboch náprav. Vybavenie je bohaté už v základe.

Naftový model ponúkne výkon 85 kW (116 k) a krútiaci moment 270 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí 1 600 až 2 600 otáčok. Apetít vznetového štvorvalca má podľa nového systému merania dosiahnuť 4,7 l/100 km. Emisie oxidu uhličitého majú priemer 130 g/km, pričom motor sa zaobíde bez čoraz rozšírenejšieho vstrekovania močoviny. Vystačí mu špeciálny katalyzátor.

Benzínové verzie auta dostanú mikrohybridnú techniku 45 fotografií v galérii Benzínové verzie auta dostanú mikrohybridnú techniku Zdroj: Mazda

Mazda3 plní vo všetkých verziách normu Euro 6d-Temp, aj napriek absencii filtra pevných častíc pri benzínových modeloch. Ten aktuálne dostáva stále viac zážihových pohonných jednotiek. Všetky varianty japonského kompaktu môžu rátať s vylepšenou technológiou G-Vectoring Control Plus, ktorá inteligentným delením krútiaceho momentu prospieva jazdným vlastnostiam. Je súčasťou základného vybavenia stojaceho na slovenskom trhu najmenej 19 990 eur.


Video
Najnovšie články
Vietor trápi Slovensko: Ako sa v ňom správať?

Na šanghajskej výstave mal premiéru elektromobil s dvojakou identitou, detailné parametre si výrobca zatiaľ necháva pre seba.

Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

So Škodou Scala sme sa zoznámili už aj na vlastnej koži, poznáme jej ceny, ale i jazdné vlastnosti. Teraz sa opäť začali objavovať správy o variante RS. Čo by...

Škoda Scala RS: Prvé detaily i vizualizácia

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×