Astra mala v posledných rokoch trochu problém s imidžom a nevýrazným štýlom, čo sa s príchodom aktuálnej generácie zmenilo. Začlenením do väčšej rodiny Stellantis bol Opel pokropený živou vodou a nová Astra vyzerá skutočne k svetu. Nič na tom nemení ani to, že ide o technické dvojča Peugeo­ta 308, lebo zvonka ho nič nepripomína a nemecká značka si drží vlastný štýl.

Vzadu má Astra extrémne štíhle koncové svetlá.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Astra vyzerá dravo, dynamicky a púta zraky okoloidúcich. Celkovo je dizajnový trend Oplov s maskou Vizor sympatický. Nová generácia má väčšie vonkajšie rozmery 4 374 x 1 860 x 1 470 mm, je dlhšia, širšia a nižšia, čím karoséria dostala atletickejšie proporcie, ale vďaka dlhšiemu rázvoru (plus 13 milimetrov) má viac miesta v kabíne. Testovaný exemplár v najvyššom výbavovom stupni Ultimate mal dokonca čiernu strechu, čo znížený postoj vizuálne ešte umocňuje.

Digitalizácia sa interiéru nevyhla, kokpit vodiča tvoria dva 10-palcové displeje, z ktorých ten stredový je mierne natočený k vodičovi. V interiéri ešte výraznejšie cítiť snahu odlíšiť sa od francúzskeho dvojčaťa. Rodiskom Astry zostáva Rüsselsheim. Volant má relatívne veľký a tenký veniec, tlačidlá na ňom sú fyzické, žiadne dotykové plôšky.

Veľký veniec volantu akoby chcel kričať: „Toto nie je i-cockpit.“ Palubovka je plne digitálna.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Pod centrálnym displejom sú hneď dva rady tlačidiel, hlavne na ovládanie klimatizácie a rýchly prístup k niektorým funkciám. Zdá sa, že odklon od štýlu „všetko dotykovo“ je nezastaviteľný a automobilky vypočuli kritiku zákazníkov. Dôležitejšie, ako všetko pchať do menu displeja, je vyváženie ovládania dotykovým a klasickým spôsobom.

Multimediálne prostredie sa nám na začiatku zdalo príliš rozhádzané, ale ide len o zvyk. Vlastne je logika ovládania dobrá, vylepšiť si ju každý môže prispôsobením domovskej stránky. Farebný headup displej sa napríklad nastavuje prepínačom vonkajších spätných zrkadiel – nezvyk, ale stačí na to prísť a všetko je v poriadku.

Nová generácia má väčšie vonkajšie rozmery 4 374 x 1 860 x 1 470 mm, je dlhšia, širšia a nižšia, čím karoséria dostala atletickejšie proporcie, ale vďaka dlhšiemu rázvoru (plus 13 milimetrov) má viac miesta v kabíne.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Interiérové materiály sú volené tak, aby v miestach dosahu boli mäkčené plasty a inde menej kvalitné. Čierny lesklý lakovaný povrch nájdeme na palubovke, stredovej konzole aj volante.

Volič automatickej osemstupňovej prevodovky má formu malého prepínača, čo uvoľnilo veľa miesta na stredovom tuneli v porovnaní s verziou s manuálnou prevodovkou. Ultimate má čalúnenie alcantarou aj čierny strop s panoramatickým strešným oknom.

Atmosféra na palube je príjemná, športová. Sedadlo vodiča sa dá znížiť skutočne výrazne, čo ocenia ľudia s pozitívnym vzťahom k športovému posedu. Na druhej strane certifikát AGR pripomína, že sedadlá sú aj zdravé pre chrbát. Posed vpredu je skutočne príjemný, vzadu je to tesnejšie na kolená, hoci rázvor náprav sa zväčšil.

Zadná parkovacia kamera (Ultimate má 360-stupňový kamerový systém) je príliš nízko, takže v nečase sa hneď zašpiní. Konštruktéri sem preto zaviedli ostrekovač, ktorý sa nám vôbec neosvedčil. Obraz kamery bol po stečení kvapaliny rozmazaný.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Batožinový priestor má základný objem 422 litrov, sklopením zadného radu vznikne 1 339 litrov. Kufor má dvojité dno, podlaha sa dá nastaviť do polohy, ktorá eliminuje schod za nakladacou hranou.

Zadná parkovacia kamera (Ultimate má 360-stupňový kamerový systém) je príliš nízko, takže v nečase sa hneď zašpiní. Konštruktéri sem preto zaviedli ostrekovač, ktorý sa nám vôbec neosvedčil. Obraz kamery bol po stečení kvapaliny rozmazaný.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Trojvalec je slušne odizolovaný a jeho drsnejší prejav sa výraznejšie do kabíny nederie. A už vôbec nie vibrácie. Dynamika auta je celkom dobrá, 130 koní si s hmotnosťou 1 371 kilogramov poradí hravo a od 1 500 otáčok dáva motor pekný ťah. Automat harmonicky spolupracuje s motorom. Žiadne trhanie pri rozbehu či nezmyselne dlhé podtočenie. Je tu aj možnosť športového režimu s dlhším podržaním nižšieho stupňa.

Viac fotografií z testovania si pozrite v galérii

V zákrutách sa pri rýchlejšej jazde Astra pohojdáva, podvozok je skôr mäkší, ale nie v porovnaní s Peugeo­tom. Nerovnosti pohlcuje výborne, zvláda aj dlhšie rolety a vyjazdené koľaje. Riadenie nie je veľmi priame, spätná väzba je slabá – v tomto bode to plne pripomína francúzsky vzor. Miestami je to preposilňované – ale to môže byť pre veľa ľudí pozitívom.

Pohľad na farebný headup displej. Zobrazí aktuálnu rýchlosť, maximálnu povolenú, odstup áut aj smer navigovania. Premieta sa priamo na čelné sklo.
Zdroj: ROBO HUBAČ

V teste sme mali dlhodobú spotrebu 6,3 litra. Čo je slušné rovnako ako základná cena Astry 19 990 eur. Náš Ultimate mal už mastnejšiu cenovku: 30 990 eur.

Astra je pekná, príjemne jazdí, má nízku spo­trebu. Zadná kamera je stále zašpinená pre jej príliš nízku polohu blízko vozovky. nepomáha ani doplnkový ostrekovač kamery, ktorý robí skôr medvediu službu a stekance po ostrekovacej kvapaline úplne skreslia výhľad. Zvuk trojvalca môže vyrušovať. Klasický planétový automat pracuje bezchybne. Páči sa nám kokpit.

motor a pohonný systém Opel Astra
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 1 199 cm3
Max. výkon 96 kW / 130 k
pri otáčkach 5 500/min
Max. krútiaci moment 230 Nm
pri otáčkach 1 750/min
Palivo benzínový motor
Pohon predná náprava
Prevodovka osemstupňová automatická prevodovka
rozmery, hmotnosti a objemy Opel Astra
Dĺžka 4 374 mm
Šírka 1 860 mm
Výška 1 470 mm
Rázvor náprav 2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 371 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) 1 446 kg
Objem batožinového priestoru 422 / 1 339 l
Objem palivovej nádrže 52 l
jazdné výkony Opel Astra
Max. rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,7 s
spotreba Opel Astra
Kombinovaná - normovaná 5,6 - 5,8 l/100 km
emisie Opel Astra
Emisie CO2 126 - 131 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Opel Astra
Základná cena modelu od 19 990 €
Základná cena verzie od 27 090 €
Usporiadanie a počet valcov
Opel Astra R3
Zdvihový objem
Opel Astra 1 199 cm3
Max. výkon
Opel Astra 96 kW / 130 k
pri otáčkach
Opel Astra 5 500/min
Max. krútiaci moment
Opel Astra 230 Nm
pri otáčkach
Opel Astra 1 750/min
Palivo
Opel Astra benzínový motor
Pohon
Opel Astra predná náprava
Prevodovka
Opel Astra osemstupňová automatická prevodovka
Dĺžka
Opel Astra 4 374 mm
Šírka
Opel Astra 1 860 mm
Výška
Opel Astra 1 470 mm
Rázvor náprav
Opel Astra 2 675 mm
Pohotovostná hmotnosť
Opel Astra 1 371 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
Opel Astra 1 446 kg
Objem batožinového priestoru
Opel Astra 422 / 1 339 l
Objem palivovej nádrže
Opel Astra 52 l
Max. rýchlosť
Opel Astra 210 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Opel Astra 9,7 s
Kombinovaná - normovaná
Opel Astra 5,6 - 5,8 l/100 km
Emisie CO2
Opel Astra 126 - 131 g/km
Základná cena modelu
Opel Astra od 19 990 €
Základná cena verzie
Opel Astra od 27 090 €