Čestní pracanti bez prémiového vkusu a načančaného zovňajšku sú dnes v automobilovom svete vzácnym tovarom. Japonská značka Suzuki robí z tohto pravidla vítanú výnimku. V 80. rokoch minulého storočia vyvinula solídnu fanúšikovskú základňu s ekonomickými a malými autami, no zároveň aj robustnými kompaktnými off-roadmi. A svojmu pragmatickému obrazu zostáva verná dodnes. Rustikálne Suzuki X4 S-Cross je toho dobrým príkladom.

Test jazdenky I Suzuki SX4 S-Cross: Kompaktné všestranné SUV s nízkymi prevádzkovými nákladmi
Zdroj: Auto Bild

4,30 metra dlhé SUV bolo predstavené v roku 2013, jeho dôkladná "prerábka" prišla už na jeseň 2016 a v tejto podobe bolo ponúkané do konca roka 2021. Naše testovacie vozidlo bolo importované z Dánska a v Nemecku bolo prvýkrát zaregistrované v decembri 2019. Podľa databázy stálo ako nové vo výbavovej verzii Comfort 23 290 eur. Po 98 793 kilometroch na palubovke si zaňho predajca pýta 15 480 eur.

Na palube je pár vychytávok, ktoré spríjemňujú všedný život, no v žiadnom prípade nečakajte žiadny luxus. Okrem multifunkčného koženého volantu je tu trochu tvrdohlavý sedempalcový dotykový informačno-zábavný systém s cúvacou kamerou s vysokým rozlíšením, dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, 17-palcové zliatinové disky a jasné LED svetlomety. Navonok sa SX4 S-Cross drží celkom dobre. Na karosérii ani na okolitých plastových obkladoch nie je žiadne pozoruhodné poškodenie. Jazdný dojem po jazde je dosť hlasný, no z veľkej časti bez klepavých a dunivých zvukov. V interiéri je naopak badateľný už dosť opotrebovaný veniec volantu, nadýchané poťahy sedadiel a množstvo škrabancov na rôznych tvrdých plastových paneloch.

Technické údaje I Suzuki SX4 S-Cross 1.0

Motor: Trojvalec s objemom 998 cm3
Výkon: 82 kW (111 k) pri 5 500 ot./min.
Krútiaci moment: 170 Nm pri 2 000 ot./min.
Maximálna rýchlosť: 180 km/hod
Zrýchlenie 0-100 km/hod: 11,0 s
Objem nádrž / palivo: 47 l / benzín
Prevodovka / pohon: 5-rýchlostný manuál / predná náprava
Objem kufra: 430 - 1 269 l
Pohotovostná hmotnosť / zaťaženie: 1 165 kg / 565 kg

111 koní SX4 S-Cross je dostatočných na každodenné používanie

Test jazdenky I Suzuki SX4 S-Cross: Kompaktné všestranné SUV s nízkymi prevádzkovými nákladmi
Zdroj: Auto Bild

Je nám jasné, že svojimi technickými parametrami SX4 nie je pre automobilových fajnšmekrov obľubujúcich rýchlosť, ale pre pragmatikov. Jemnú farbu či okolité svetlo budete hľadať márne, no ručné prístroje sú dobre čitateľné. A čo priestor, ktorý je k dispozícii? Na pocit vzdušný, ale predné sedadlá sú bez akýchkoľvek bočníc a nie sú vyslovene pohodlné. Zadné sedadlo je skôr úzke. 430 až 1269 litrov kufra by malo stačiť väčšine malých rodín.

Dobrá hospodárnosť voľnobežného trojvalcového pomocného prúdového motora prináša potešenie. S benzínovým motorom s výkonom 111 koní, ktorý spĺňa normu Euro-6d-Temp, sa vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti ani nie 1,2 tony cítite dostatočne motoricky v každodennom živote. Štandardnú päťstupňovú prevodovku je možné ovládať bez väčšej námahy. Bez výkonnejších štvorvalcových modelov s voliteľným pohonom všetkých štyroch kolies sa (aspoň pre obyvateľov rovinatých oblastí) ľahko skamarátite. Ťažná kapacita 1200 kilogramov (400 kilogramov nebrzdených) je dostatočná na každodenné používanie.

Test jazdenky I Suzuki SX4 S-Cross: Kompaktné všestranné SUV s nízkymi prevádzkovými nákladmi
Zdroj: Auto Bild

Bude Suzuki z dlhodobého hľadiska spĺňať japonské prednosti? V dlhodobom teste na 100 000 kilometrov sa bilancia spoľahlivosti vyrovnala napriek pomerne jednoduchej konštrukcii a bola odmenená najvyšším hodnotením 1-. Nepríjemných však bolo množstvo porúch navigácie. Vzhľadom na oblasti korózie, ktoré sme našli, je potrebné dôkladne skontrolovať najmä dovozy bez dodatočnej konzervácie. V opačnom prípade môžu nastať vážne problémy pre nadšených majiteľov už pri tretej kontrole. Kompaktné SUV Suzuki je robustný typ s dobrými všestrannými vlastnosťami a nízkymi nákladmi na údržbu a opravy. škoda len priemernej kvality materiálov a začínajúcim problémom s hrdzou, ktoré sa objavili v testovacom aute.

Mohlo by vás zaujímať: