Medzi malými autami hviezdi Opel Corsa už od roku 1982. Už prvou generáciou sa mini z Rüsselsheimu zapísalo do análov. Úspech tohto modelového radu pokračoval po mnoho generácií a trvá až dodnes, medzičasom pod vedením koncernu Stellantis. Doteraz zišlo z výrobných pásov vyše 13,5-milióna kusov Corsy. Piata generácia, ktorú uviedli v januári 2015 a vyrábali ju až do roku 2019, musela z dôvodu zníženia nákladov stáť na základoch predošlej generácie predstavenej už v roku 2006. Mladistvejší predok aj zadok, ako aj nové motory a prepracovaný podvozok však priniesli očakávané omladenie.

Za príplatok vybavil Opel Corsu E množstvom (drahých) asistentov – zvládali rozpoznávanie značiek, udržiavanie auta v jazdnom pruhu, dodržiavanie odstupu, či upozorniť na iné auto v mŕtvom uhle. Nechýbali ani bi-xenónové svetlomety a LED denné svietenie. Spočiatku hrala aj pri malom aute tradične veľkú úlohu cena, takže väčšina jazdených Côrs je vybavená skôr úsporne. Náš päťdverový exemplár vo výbave Edition poháňa nenápadný, ale postačujúci benzínový atmosférický štvorvalec 1,4 l.

Náš Opel Corsa E poháňal nenápadný, ale postačujúci benzínový atmosférický štvorvalec 1,4 l.
Zdroj: Auto Bild

V auguste 2017 stála táto Corsa ako nová 17 330 eur. Dnes si za tento veľmi zachovalý exemplár s počtom 69 409 najazdených kilometrov pýtajú 9 480 eur. Hoci predošlý majiteľ neinvestoval prehnane do extra doplnkov, na palube je všetko potrebné. Manuálna klimatizácia, CD-rádio prehrávač s Bluetooth pripojením, ako aj vyhrievanie predných sedadiel a volantu. Chýba navigácia? To nevadí! Každý má dnes predsa zánovný smartfón s aktuálnymi mapami grátis.

Ako Corsa jazdí? Podvozok nebúcha, priestorová ponuka vpredu je veľkorysá, interiér síce tvoria plasty tvrdšej sorty, ale vydržia. To isté platí aj pre poťahy sedadiel. Na zadnej lavici je miesta citeľne menej, sú tu však dva Isofixy a hlavové airbagy. Ak chcete Corsu ako rodinné auto, je to argument pre. V rámci crash testov skončila Corsa E koncom roka 2014 so štyrmi hviezdičkami.

Viac fotografií nájdete vo fotogalérii

Svoj najväčší potenciál ale ukazuje malý Opel v rámci úspory financií. Ako jazdený stojí zhruba o tisíc eur menej ako porovnateľné VW Polo, náhradné diely tiež nie sú drahé. Vďaka rozvodovej reťazi odpadá aj drahá výmena ozubeného remeňa, servis nevyžaduje žiadne špeciálne znalosti. Od apríla 2018 prešiel Opel na čistejšiu emisnú normu Euro 6d-Temp.

Palubná doska s množstvom tvrdého plastu, ale aj so šik (vyhrievaným) volantom a s manuálnou klimatizáciou. Dobre čitateľné prístroje, klasické rádio s CD prehrávačom.
Zdroj: Auto Bild

Litrový trojvalec s výkonom 90 koní znie drsne, pôsobí ale živo. Naftové verzie ponúkali výkon od 70 do 95 koní. Pre dynamických jazdcov bola určená verzia GSI s výkonom 150 koní. Skutočným „delom“ však bola verzia OPC s výkonom až 207 koní, zrýchlením 6,8 s na 100 km/h a maximálkou 230 km/h. Ako jazdená štartuje na 12 900 eur.

Naše hodnotenie Opel Corsa E nájdete na ďalšej strane: