ikona

Testy Vynovená Fabia: Viac komfortu a menej valcov

Foto: Škoda

19.8. 2018 11:00 Škoda podrobila Fabiu faceliftu. Malý kompakt dostal novú tvár a viac asistenčných systémov. Máme všetky informácie o jej motoroch, výbavách aj jazdných vlastnostiach.

Malý hatchback vytvorený na platforme MQB dostal novú prednú časť s väčšou maskou chladiča a s jemne šípovými svetlometmi. Svetlomety za príplatok môžu mať techniku LED (vpredu aj vzadu), smerovky však zostávajú pri klasických žiarovkách. Vo vyšších stupňoch výbavy sa funkcia prisvecovania do zákrut presťahovala z hmlových svetlometov nahor do hlavných. To by malo vylepšiť osvetľovanie zákrut. Pri pohľade zozadu sú jednoznačným poznávacím znamením odrazové sklíčka po bokoch zadného nárazníka.

Väčšia predná maska, zostrené svetlomety s LED technológiou - nová Fabia sa dá ľahko rozpoznať aj z diaľky.
Väčšia predná maska, zostrené svetlomety s LED technológiou - nová Fabia sa dá ľahko rozpoznať aj z diaľky.
Zdroj: Škoda

Zmeny v interiéri sa taktiež držali v hraniciach. Všimnete si napríklad zmenu grafiky prístrojov, alebo nové dekoračné lišty. Nás zaujali poťahy sedadiel s názvom Suedia, ktoré pripomínajú luxusnú alkantaru (súčasť výbavy Style). Vo dverách teraz majú mäkké časti čalúnenia dvojité prešívanie kontrastným stehom. Drobnosti, ktoré v spojení vytvárajú viac nóbl pocit.

Viac komfortu a tri valce

Okrem toho Fabia stále zostáva tým praktickým rodinným autom pre štyroch dospelých a ich batožinu, akým vždy bolo. Jediným bodom kritiky by hádam mohol byť fakt, že zatiaľ čo koncernoví súrodenci SEAT Ibiza a VW Polo už používajú novú platformu MQB A0, vďaka ktorej sa nebezpečne blížia k triede kompaktných hatchbackov.

Pri pohľade zozadu sú jednoznačným poznávacím znamením odrazové sklíčka po bokoch zadného nárazníka.
Pri pohľade zozadu sú jednoznačným poznávacím znamením odrazové sklíčka po bokoch zadného nárazníka.
Zdroj: Škoda

Fabia zostáva pri staršej a menšej MQB. Zato odteraz ponúka vzadu dva USB vstupy pre nabíjanie a prehrávanie hudby z mobilných zariadení. Stačí mať stiahnutú aplikáciu "Škoda Media Command" a aj zozadu môžete obsluhovať príplatkový infotainment systém Amundsen.

Benzínové štvorvalce, prípadne naftové motory by ste vo Fabii po facelifte už hľadali márne. Český výrobca ponúka výhradne trojvalce s objemom necelý jeden liter. To však nie je žiadne tragédia. Počas našich prvých jázd v okolí Prahy sme mohli motoru TSI s objemom 999 cm³ s výkonom 69 kW (95 k) atestovať slušný ťah a spotrebu okolo piatich litrov – naftový motor by nebol o moc úspornejší.

Príjemný posed ako doteraz, len sklopená lakťová opierka mierne prekáža pri radení prevodových stupňov. Novinkou je vo výbave Style poťah sedadiel s názvom Suedia, ktorý pripomína alkantaru.
Príjemný posed ako doteraz, len sklopená lakťová opierka mierne prekáža pri radení prevodových stupňov. Novinkou je vo výbave Style poťah sedadiel s názvom Suedia, ktorý pripomína alkantaru.
Zdroj: Škoda

Ponúkaný výkon navyše dobre korešpondoval s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa obsluhuje ľahko a presne. Len sklopená lakťová opierka mierne prekážala pri radení prevodových stupňov. Odhliadnuc od toho sa nám na vyzretej Fabii páčil jej skôr mäkko a komfortne nastavený podvozok, ktorý vďaka dlhšiemu chodu pruženia dokáže skvelo prehltnúť aj väčšie cestné nerovnosti. Len športové nátury asi môžu banovať za tuhším podvozkom predchodcov.

Vyskúšali sme aj 81-kilowattovú (110 k) verziu motora TSI, motor pôsobí elastickejším dojmom než starý štvorvalec ktorý nahrádza, podľa údajov výrobcu totiž ponúka o 15 percent vyšší krútiaci moment. Automatická dvojspojková prevodovka DSG počas prvých jázd fungovala rýchlo a bez zaváhania. Pre menej náročných klientov budú pripravené motory MPI s výkonom 44 kW (60 k) a 51 kW (75 k). Benzínové motory TSI budú sériovo vybavené filtrom pevných častíc.

Technologický update

Facelift sa odrazil aj v rámci ponuky asistenčných systémov: pribudlo napríklad upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, spolu s upozornením na auto v mŕtvom uhle, ako aj pozorovanie dopravy pri cúvaní (Rear Traffic Alert). Okrem toho za príplatok dostanete aj asistenta diaľkových svetlometov.

Viac nóbl interiér: v rámci konektivity ponúkne systém infotainmentu Swing sériovo 6,5-palcový dotykový displej, cez ktorý sa budú dať ovládať aj online služby značky Škoda. Pre systém Amundsen oznámila Škoda aj online dopravné správy.
Viac nóbl interiér: v rámci konektivity ponúkne systém infotainmentu Swing sériovo 6,5-palcový dotykový displej, cez ktorý sa budú dať ovládať aj online služby značky Škoda. Pre systém Amundsen oznámila Škoda aj online dopravné správy.
Zdroj: Škoda

V rámci praktických „Simply Clever“ drobností pribudla na škrabke na ľad vo viečku nádrže aj mierka na meranie hĺbky profilu pneumatík a príplatkové dvojité dno kufra môže mať aj obojstranné prevedenie. Vo Fabii Combi nájdete aj vyberateľnú LED baterku.

V rámci konektivity ponúkne systém infotainmentu Swing sériovo 6,5-palcový dotykový displej, cez ktorý sa budú dať ovládať aj online služby značky Škoda. Pre svoj infotainment systém Amundsen oznámila Škoda navyše aj online dopravné správy s varovaním pred zápchami v reálnom čase. Ceny novej Fabie po facelifte Škoda oznámi začiatkom septembra.

Už len tri: Škoda Fabia odteraz bude jazdiť len s litrovými trojvalcami. Ich výkon sa však pohybuje v širokom rozpätí - od skromných 60 až po slušných 110 koní.
Už len tri: Škoda Fabia odteraz bude jazdiť len s litrovými trojvalcami. Ich výkon sa však pohybuje v širokom rozpätí - od skromných 60 až po slušných 110 koní.
Zdroj: Škoda

Fabia aj po facelifte zostáva tým praktickým rodinným autom pre štyroch dospelých a ich batožinu, akým vždy bolo. Vo verzii kombi ponúka bezkonkurečný batožinový priestor, v interiéri pôsobí viac nóbl, silné motory TSI potešia aj športových jazdcov.

Zdroj: Michal Bednár

Video

Diskusia