Audi h-tron quattro

Novinky Veľké SUV Audi h-tron poháňa vodík

Foto: Audi

11.1. 2016 19:39 Štúdia predstavená vo Frankfurte zmenila svoju farbu, disky kolies a techniku. Na jedno natankovanie by mala prejsť 600 kilometrov.

Zákulisné klebety cirkulujúce internetom sa potvrdili. Štyri kruhy predstavili na výstave NAIAS v Detroite upravenú verziu frankfurtského konceptu e-tron quattro, ktorú namiesto akumulátora prioritne poháňa vodík. Už dnes je pritom jasné, že toto veľké SUV predznamenáva sériový elektromobil Audi Q6 plánovaný na rok 2018. Objaví sa vo výrobe aj vodíková verzia?

Audi h-tron quattro je evolúciou štúdie e-tron
Audi h-tron quattro je evolúciou štúdie e-tron
Zdroj: Audi

Odpovedať na otázku produkčného modelu v súčasnosti nevieme, no o štúdii s označením h-tron quattro toho Ingolstadt prezradil vcelku dosť. Už navonok je pritom jasná evolúcia štúdie predstavenej vo Frankfurte. Tá zmenila svoju exteriérovú farbu z modrej na výraznú žltú, dostala odlišné disky kolies a v prvom rade má kompletne inú techniku.

V útrobách tohto Audi sa nachádzajú nádrže na vodík, ktorý palivové články premieňajú na elektrinu poháňajúcu dva agregáty. Exemplár na prednej osi dosahuje výkon 90 kW (122 k), zadný elektromotor je s maximom  140 kW (190 k) výrazne silnejší. Ak by dvojicu nestíhali palivové články zásobovať energiou, krátkodobo môže k slovu prísť aj batéria ponúkajúca extra 100 kW (136 k).

Okrem palivových článkov má SUV aj akumulátor
Okrem palivových článkov má SUV aj akumulátor
Zdroj: Audi

Vodíkové SUV vraj na stovku zrýchli za menej než sedem sekúnd. Na jedno natankovanie by štúdia mala prejsť 600 kilometrov, pričom kompletné doplnenie nádrží má trvať zhruba štyri minúty. Vozidlo je vybavené aj autonómnymi technológiami. Ako samotné Audi priznáva, ide o predkrm k systémom plánovaným pre rok 2017, v ktorom značka uvedie ďalšiu generáciu vlajkovej lode A8.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia