Hyundai Kona

Novinky Hyundai Kona sa na ulici určite nestratí

Foto: Hyundai

13.6. 2017 13:37 Komplikovane tvarované SUV stojí na celkom novej platforme, na úvod bude dostupné s dvomi benzínovými motormi. Chýbať nebude pohon 4x4.

Po približne dvojmesačnej mediálnej kampani Hyundai oficiálne odhalil typ Kona. Ide o malé SUV, ktoré sa v značkovej hierarchii zaradí o priečku nižšie než Tucson. Svoje meno dostalo po pobrežnom regióne na Havaji. Jeho označenie má teda exotický pôvod, no zatienil ho neobyčajný dizajn. Ten sme už mohli ochutnať vďaka neoficiálnym fotografiám. Virtuálny debut potvrdil, že novinka sa na ulici určite nestratí. Svojim vzhľadom patrí k najoriginálnejším autám v triede.

Hyundai virtuálne predstavil novinku s exotickým menom Kona
Hyundai virtuálne predstavil novinku s exotickým menom Kona
Zdroj: Hyundai

Delené svetlá a množstvo plastu

Kórejská automobilka v prípade tejto novinky podľahla rozmáhajúcemu sa trendu rozdeľovania svetlometov. Kaskádovú masku chladiča uvedenú pôvodne na kompakte i30 dopĺňajú na každej strane až štyri samostatné segmenty: celkom dole sú hmlovky, hranu kapoty zasa okupuje pás denných diód doplnený smerovkami. Uprostred sa nachádzajú hlavné reflektory. Dopĺňajú ich drobné odrazky, pričom oba prvky sú umiestnené v tmavých nelakovaných dielcoch obopínajúcich blatníky.

Rovnaký motív nájdeme aj vzadu, na karosérii sa teda nachádza pomerne slušné množstvo plastu. Nechýba však ani chróm či imitácia strieborných ochranných plechov. Komplikovaný dizajn dopĺňajú členité koncové stĺpiky, zadné svetlá s opciou LED technológie a ozdobné prahy. V ponuke je tiež kontrastná strecha. SUV bude dostupné v desiatich farbách a dostane disky kolies s priemerom 16 až 18 palcov.

Výrazným dizajnovým prvkom sú nelakované dielce na blatníkoch
Výrazným dizajnovým prvkom sú nelakované dielce na blatníkoch
Zdroj: Hyundai

Hyundai zatiaľ neukázal interiér novinky, no zábery prototypov naznačovali pomerne konvenčné rozloženie. Vynikať má akurát kontrastným lemovaním výduchov ventilácie a obrazovkou vytŕčajúcou z palubnej dosky. Tú doplní head-up displej, čo je pre kórejskú značku prvotina. Dostupné vybavenie má byť pomerne bohaté. Zvoliť si bude možné viacero moderných bezpečnostných systémov, ale tiež kvalitnú sústavu reproduktorov značky Krell a bezdrôtové dobíjanie telefónu. Batožinový priestor poskytne objem 361 litrov rozšíriteľný sklopením zadných sedadiel na 1 143 l.

Na úvod dva benzínové motory

Kona stojí na celkom novej platforme s rázvorom náprav merajúcim 2 600 mm. Štandardne využíva predné zavesenie typu MacPherson a vlečenú zadnú nápravu, v prípade verzií 4x4 je vzadu viacprvková os. SUV má pomerne slušnú svetlú výšku s hodnotou 170 milimetrov. Karoséria meria 4 165 mm na dĺžku, 1 880 mm na šírku a strechu má položenú 1 550 milimetrov od vozovky.

Špičková verzia malého SUV zrýchli na stovku v priebehu 7,7 sekundy
Špičková verzia malého SUV zrýchli na stovku v priebehu 7,7 sekundy
Zdroj: Hyundai

Na fotografiách môžeme vidieť štítok 1.6T 4WD patriaci špičkovej verzii. Za týmto označením sa skrýva známy zážihový turbomotor, ktorý zo zdvihového objemu 1,6 litra dosahuje maximálny výkon 130 kW (177 k). Štandardne by mal byť spriahnutý so sedemstupňovou dvojspojkou i pohonom všetkých kolies. V tejto verzii dá Kona stovku za 7,7 sekundy a akcelerovať prestane pri tempe 210 km/h.

Okrem tohto motora bude na mnohých svetových trhoch možné voliť atmosférický dvojliter, v Európe sa však úlohy základu ujme prepĺňaný litrový trojvalec naladený na 88 kW (120 k). Prednú os má poháňať cez šesťstupňový manuál. Hyundai rozbehne na 100 km/h v priebehu dvanástich sekúnd a tlačiť ho má do 181 km/h. V polovici budúceho roka sa k úvodnej benzínovej ponuke má pridať aj 1,6-litrový turbodiesel dostupný v dvoch naladeniach líšiacich sa prevodovkou i pohonom.

Benzínové modely novinky by sa mali do Vianoc objaviť v obchodoch
Benzínové modely novinky by sa mali do Vianoc objaviť v obchodoch
Zdroj: Hyundai

Záujemcovia o vznetové modely si teda ešte počkajú, no zážihové by sa mali objaviť v obchodoch ešte do Vianoc. Ich ceny si zatiaľ kórejská automobilka necháva pre seba. Kona však útočí najmä na relatívne dostupné automobily ako Citroën C4 Cactus a Nissan Juke, finančnou štartovacou priečkou sa preto pravdepodobne zmestí pod 15-tisíc eur. Do rovnakého segmentu pritom čoskoro príde aj priamy koncernový príbuzný Kia Stonic.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia