ikona

Novinky Nový koncept Škody: Odhalili aj sériové SUV?

Foto: Škoda

1.2. 2018 9:10 Blížiaci sa autosalón v Ženeve znamená, v najbližších týždňoch sa roztrhne vrece s automobilovými novinkami. Zaostávať nechce ani Škoda, ktorá rovno predstavuje svoj najväčší trhák - štúdiu malého SUV zvanú Vision X. Neukázali však Česi aj niečo navyše?

Autosalóny ako také postupne strácajú na popularite, v Ženeve sa však stále rok čo rok zíde výkvet automobilového priemyslu. Medzi elitných výrobcov rozhodne patrí aj mladoboleslavská Škoda, ktorá svoju expozíciu plánuje náležite zaplniť. Hlavnou hviezdou stánku bude predzvesť brata španielskeho Seatu Arona, koncept Vision X, o ktorom sa hovorí už prinajmenšom päť rokov.

Odhalila Škoda sériový model ešte pred uvedením konceptu?
Odhalila Škoda sériový model ešte pred uvedením konceptu?
Zdroj: Škoda

O štúdii toho z oficiálnych zdrojov zatiaľ vieme zúfalo málo. V autorizovanej správe Mladá Boleslav hovorí o dynamických proporciách plných ostrých hrán, robustných blatníkoch či dvojfarebnej karosérii. Faktom je, že na efektných skiciach pravdepodobne stojí koncernový brat Seatu Arona, ktorý by sa údajne mohol volať Koruq a na náš trh má prísť koncom roka 2018.

Prezradili ho?

Z hľadiska exteriéru už bez ohľadu na marketing pravdepodobne nepôjde o radikálne prekvapenie, už samotný koncept naznačuje, že Koruq by sa viac-menej mal držať zabehnutých dizajnových prvkov. Zmení sa však hierarchia predných reflektorov.  Skica ukazuje, že vrchná časť svetlometov by sa, podobne ako pri modeli Hyundai Kona, mohla starať len o denné svietenie a dominantnú úlohu preberie nižší segment.

Aj automobilka z Mladej Boleslavi už bude nasledovať najnovšie trendy - svedčia o tom delené svetlomety s úzkym LED pásikom
Aj automobilka z Mladej Boleslavi už bude nasledovať najnovšie trendy - svedčia o tom delené svetlomety s úzkym LED pásikom
Zdroj: Škoda

To potvrdzuje aj grafické zobrazenie tajomného automobilu na displeji dnes predstaveného  konceptu. Vzhľadom na jeho umiernené proporcie môže ísť aj o sériový model, na ktorý si ešte inak počkáme niekoľko mesiacov. Vyzerá to nádejne, no definitívu sa dozvieme až keď uvidíme koncept naživo. Vtedy ho totiž budeme môcť porovnať s nečakaným prekvapením, ktoré sa objavilo na digitálnom displeji nákresu interiéru.

Štúdia by podľa skíc na pomery Škody mala mať pomerne výrazné proporcie. Tie podčiarkuje odvážne tvarovaný predný nárazník s vloženými chrómovými prvkami a praktickým ochranným elementom v spodnej časti. Profilu už klasicky dominuje dvojica výrazných prelisov, do oka udrie aj dvojfarebná kombinácia lakovania. To naznačuje, že finálny model Koruq bude ponúkať možnosti individualizácie porovnateľné so Seatom Arona.

Koncové svetlá nebudú rovnaké ako má Kodiaq či Karoq, dostanú odlišný tvar a podobne ako predné - budú predelené
Koncové svetlá nebudú rovnaké ako má Kodiaq či Karoq, dostanú odlišný tvar a podobne ako predné - budú predelené
Zdroj: Škoda

Po modeloch Kodiaq a Karoq bude drobec dediť aj LED technológiu zadných svetlometov. Tie však budú netradične oddelené a opticky prepojené tmavým pásom. Tvar piatych dverí sa pritom drží trendov určených väčšou dvojicou. Veľké koncovky výfukového potrubia, lakované strmene a obrovské disky kolies štúdie naznačujú, že Koruq by po vzore modelov Superb a Kodiaq mohol dostať aj štýlovejšie vyhotovenie “Sportline”.

Čo sa interiéru týka, oficiálne informácie sú opäť skúpe. Samotný výrobca však v tomto smere spomína revolučnú zmenu zaužívanej kabíny českých automobilov. Skicu samozrejme treba brať s rezervou, už teraz je však jasné, že v novom kompaktnom SUV triedy B sa objaví Active Info Display druhej generácie prepracovaný pre účely Škody.

Náhoda či zámer? Tajomné vyobrazenie automobilu, ktorý vyzerá ako sériový - absentujú na ňom gigantické kolesá, mohutné blatníky, premrštené proporcie či kilogramy chrómu
Náhoda či zámer? Tajomné vyobrazenie automobilu, ktorý vyzerá ako sériový - absentujú na ňom gigantické kolesá, mohutné blatníky, premrštené proporcie či kilogramy chrómu
Zdroj: Škoda

Z technologických noviniek sa očakáva aj nové riešenie centrálneho displeja, ktorý by mal v duchu dnešných trendov voľne trčať do priestoru. Všimnite si plochu, ktorá sa tiahne pod ním. Je našim prianím, aby sa dostala aj do sériovej verzie automobilu - vodič či spolujazdec si o ňu pri práci s dotykovou jednotkou môže oprieť ruku, navigácia v menu by teda mohla byť komfortnejšia. Head-up displej v tomto aute očakávať netreba, vzhľadom na prítomnosť digitálneho displeja sa však tomu ani netreba čudovať.

Dostatok priestoru a pohodlná jazda?

Z hľadiska priestorovej ponuky môžeme vychádzať len zo svojich skúseností so španielskym modelom Arona. Ten ponúka dostatok miesta pre štyroch cestujúcich, zároveň však disponuje aj batožinovým priestorom s kapacitou 400 litrov. Z hľadiska jazdného komfortu sa môžeme tešiť na ticho v kabíne a príjemný podvozok s neutrálnym ladením, ktoré sa nestratí na asfalte no ani mimo neho.

O dostatok výkonu sa takmer určite bude starať prinajmenšom trojica agregátov. Prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI by tu mal byť naladený na 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k), automobil by však mohol dostať aj nový oturbený štvorvalec 1.5 TSI. Ten štandardne ponúka výkon 110 kW (150 k). Koruq by mal spaľovať aj naftu, vznetové jednotky pritom bude zastupovať motor 1.6 TDI so špičkou na úrovni 85 kW (115 k).

Interiér má byť prvou lastovičkou, ktorá postupne prinesie veľkú zmenu do každého modelu Škody
Interiér má byť prvou lastovičkou, ktorá postupne prinesie veľkú zmenu do každého modelu Škody
Zdroj: Škoda

Slabší trojvalec by mohol štandardne byť spojený s päťstupňovým manuálom, jeho silnejšia alternatíva by mala disponovať ešte jedným stupňom navyše. Diesel má taktiež k dispozícii šesťstupňovú manuálnu prevodovku, dostane však aj sedemstupňovú samočinnú dvojspojku. Tá by v ponuke mala svietiť aj pri 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k).

Z hľadiska cenovky sa dá očakávať, že po vzore Karoqu budú najskôr dostupné len drahšie verzie, ktoré by základnou čiastkou nemuseli prekročiť hranicu 15 000 eur. Predpokladáme, že s príchodom lacnejších vyhotovení cena “od” klesne niekam medzi 13 až 14 000 eur. Zaujímavý koncept vám predstavíme naživo zo Ženevy, sériového modelu by sme sa teoreticky mohli dočkať v Paríži. To je však ešte hudbou budúcnosti.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia