Bentley Continental GT

Novinky Bentley Continental GT: Od základu nové

Foto: Bentley

31.8. 2017 20:18 Honosné anglické kupé má natiahnutý rázvor, ľahšiu konštrukciu a evolučný dizajn. Vďaka lepšej technike je rýchlejšie než špičková verzia predchodcu.

Prvým produktom Bentley vyvinutým pod taktovkou koncernu Volkswagen bol v roku 2003 Continental GT, ktorý bol zásahom do čierneho. Luxusné kupé si spolu odvodeným kabrioletom obľúbila smotánka z celého sveta. Svoje ôsme narodeniny oslávilo vozidlo komplexným balíkom zmien, ktorý výroba označil za druhú generáciu. Vzhľadom na veľa nezmenených parametrov však bolo možné hovoriť skôr o facelifte. Prešlo ďalších šesť rokov a na svete je číslo tri.

Continental GT prichádza po šiestich rokoch v tretej generácii
Continental GT prichádza po šiestich rokoch v tretej generácii
Zdroj: Bentley

Tentokrát už pochybnosti o opodstatnenosti slov o generačnej výmene nie sú na mieste. Bentley je od základu nové, čo jasne naznačuje veľká úprava proporcií. V porovnaní s dvojicou predchodcov má anglické vozidlo rázvor náprav natiahnutý o celých 110 milimetrov. Stojí na koncernovej platforme MSB, ktorú pôvodne uviedlo Porsche Panamera.

Nižšia hmotnosť a modernejšie technológie

Vďaka tejto modulárnej konštrukcii a ľahšej hliníkovej karosérii je Continental GT menej obézny než predchodca, automobilka hovorí o úspore 85 kilogramov. S hmotnosťou 2 250 kg je to však stále poriadny macko. Presné rozmery kupé nepoznáme, no okrem priestoru medzi kolesami údajne rástla aj celková dĺžka a tiež šírka. Milimetre mali ubudnúť iba z výšky.

Predlohou dizajnu kupé bol evidentne koncept EXP 10 Speed 6
Predlohou dizajnu kupé bol evidentne koncept EXP 10 Speed 6
Zdroj: Bentley

Pre tieto zmeny má Angličan vyváženejšiu siluetu než doposiaľ. Zachoval si však mnoho charakteristických znakov, okrem masky chladiča či kvarteta svetlometov aj nápadne svalnaté zadné blatníky. Predlohou evolučného dizajnu bol evidentne koncept EXP 10 Speed 6. Jeho vplyv cítiť v tvare „štyroch očí“ (s technológiou LED Matrix), prelise na spodnej časti dverí a najmä zadných svetiel. K dynamickejšiemu vzhľadu prispeli kolesá. Štandardne majú priemer 21 palcov, na želanie môžu byť ešte o prštek väčšie.

Použitie platformy MSB malo priniesť väčší vnútorný priestor. Pohodlne sa tu majú usadiť štyria pasažieri a kufor má pojať viac batožiny než doposiaľ, presný objem však nepoznáme. Štylistika interiéru zostala na prvý pohľad v základoch nezmenená. Bližšie skúmanie však odhalí, že napriek zachovaniu mnohých riešení charakteristických pre Bentley je kabína kompletne nová.

Horizontálne orientovaná palubná doska nadväzuje na dvere
Horizontálne orientovaná palubná doska nadväzuje na dvere
Zdroj: Bentley

Continental GT sa rozlúčil s dominanciou vertikálnej centrálnej konzoly, tá teraz plynulo prechádza do horizontálne zvýraznenej palubnej dosky nadväzujúcej na dvere. Centrálnym bodom je otočný trojstranný hranol. Kým jedna strana zobrazuje neprerušený dekoratívny panel, na ďalšej sú jeho súčasťou tri analógové prístroje. Posledná je zasa kompletne tvorená 12,3-palcovým dotykovým displejom multimediálneho systému. Ďalšia obrazovka sa pritom nachádza pred vodičom. Kupé má podstatne viac moderných technológií než doposiaľ, či už ide o bezpečnost alebo komfort. Samozrejmosťou sú tie najfajnovejšie materiály.

Šprintérsku klasiku zvládne za 3,7 sekundy

V predchodcovi síce Bentley ponúkalo aj osemvalec, no tretiu generáciu uvádza s motorom W12 charakteristickým pre Continental GT. Šesťlitrová dvakrát prepĺňaná strojovňa sa parametrami takmer vyrovná dosluhujúcemu modelu Speed. Drieme v nej maximálny výkon 467 kW (635 k) a krútiaci moment 900 Nm, ktoré spracúva nová osemstupňová dvojspojková prevodovka. Parametre prenáša na všetky kolesá. Namiesto tradičného delenia 40:60 ide o aktívny variabilný systém, ktorý uprednostňuje zadnú nápravu.

Maximálna rýchlosť anglického automobilu je 333 km/h
Maximálna rýchlosť anglického automobilu je 333 km/h
Zdroj: Bentley

Vďaka lepšej technike a nižšej hmotnosti je novinka podstatne rýchlejšia než špičková verzia druhej generácie. Šprintérsku klasiku 0-100 km/h zvládne len za 3,7 sekundy a zrýchľovať prestane až pri tempe 333 km/h. Automobilka napriek tomu hovorí o nižšej spotrebe. Podľa papiera má agregát  v priemere spotrebovať 12,2 l/100 km, čo je o dva litre menej než doposiaľ.

Honosný anglický automobil disponuje 48-voltovou kabelážou, ktorú prioritne využíva na ovplyvnenie charakteru podvozka. Prostredníctvom stabilizátorov tlmí neželané pohyby. Odráža sa to na náklonoch v zákrutách a celkovom správaní sa pri dynamickej jazde, no ťaží z toho aj komfort. Gro pohodlia má na svedomí štedrejšie dimenzované trojkomorové vzduchové pruženie. Okrem toho sú prítomné adaptívne tlmiče, posilnené brzdy (kotúče na prednej osi majú 420 milimetrov) a elektrický posilňovač riadenia.

Výrobca hovorí o širokých možnostiach individualizácie
Výrobca hovorí o širokých možnostiach individualizácie
Zdroj: Bentley

Predávať sa začne až v budúcom roku

Svoju živú premiéru bude mať Bentley Continental GT tretej generácie na frankfurtskom autosalóne, predávať by sa malo začať až niekedy v budúcom roku. Cenu zatiaľ nepoznáme. Výrobca však už teraz hovorí o širokých možnostiach individualizácie, spomína napríklad až 70 odtieňov laku, 15 verzií koberca, 8 typov dreveného obloženia či 15 variantov koženého čalúnenia.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia