Tento plug-in hybrid má slúžiť nielen ako ekologická alternatíva, ale i rýchle športové náčinie

Novinky BMW 330e: Šport sa môže spojiť s ekológiou

Foto: BMW

16.11. 2018 14:00 Jednou z možností pre plug-in hybridy by v budúcnosti nemusela byť len honba za čo najväčším bezemisným dojazdom. Kombinovaný pohon môže mať i iné pozitíva a Bavori ich plánujú využiť.

Koncern BMW v súčasnosti ponúka niekoľko plug-in hybridov, ktoré vedia byť nielen ekologické, ale aj zábavné. Žiarivým príkladom môže byť i nami testované Mini Countryman PHEV, SUV, ktoré dokáže prejsť niekoľko desiatok kilometrov len na elektrinu, pritom však nezabúda ani na výkon. Túto filozofiu má teraz ďalej rozvíjať ťažiskový produkt značky - rad 3.

Tento plug-in hybrid má slúžiť nielen ako ekologická alternatíva, ale i rýchle športové náčinie
Tento plug-in hybrid má slúžiť nielen ako ekologická alternatíva, ale i rýchle športové náčinie
Zdroj: BMW

Bavori vdýchli život modelu 330e vo vyhotovení sedan. Plug-in hybridná trojka sa ako prvé vozidlo značky môže pýšiť prítomnosťou systému XtraBoost, ktorý zvládne dočasne zvýšiť štandardný výkon plug-in hybridného pohonu z hodnoty 185 kW (252 k) až na úrovni 215 kW (292 koní) pri zachovaní krútiaceho momentu 420 Nm. Bezmála tristokoňové stádo pod kapotou trojky rozhodne nie je zanedbateľnou porciou, agilný sedan vďaka nemu na stovku vypáli v priebehu 6,0 sekundy a zrýchľovať prestane až na úrovni 230 km/h.

Vylepšené parametre hybridného pohonu sa pretavia aj do bezemisného dojazdu, ktorý je dnes na úrovni 60-tich kilometrov. V štandardnom režime Hybrid teraz 330e dokáže čisto na elektrinu jazdiť až do rýchlosti 110 km/h, mód Electric túto hranicu posunie ešte o 30 km/h vyššie. Bezemisne teda už bude možné jazdiť aj na diaľnici. V prípade potreby elektromotoru kedykoľvek pomôže prepĺňaný benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 litra, ktorý sám o sebe produkuje 135 kW (184 k).

Hybridnej povahe vozidla sa prispôsobí i digitálny prístrojový štít
Hybridnej povahe vozidla sa prispôsobí i digitálny prístrojový štít
Zdroj: BMW

BMW hovorí o kombinovanej spotrebe na úrovni 1,7 litra benzínu na 100 kilometrov jazdy. K zvýšenej efektivite má prispievať i vylepšená 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic so schopnosťou brzdenia podraďovaním. Funkcia XtraBoost bude dostupná už pri minimálnom nabití akumulátorov s kapacitou 12 kWh, volič smeru jazdy však vtedy musí byť prepnutý do polohy M/S.

Pálčivou otázkou pri plug-in hybridných verziách bežných vozidiel býva batožinový priestor. Tu sa však zmenšil len nepatrne a ponúkne 375 litrov, batérie sú totiž umiestnené najmä pod sedadlami druhého radu. Na slovenský trh by sa BMW 330e malo dostať v priebehu budúceho leta.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia