Škoda Fabia

Novinky Škoda Fabia: Po omladení s TDI nerátajte

Foto: Škoda

8.2. 2018 12:22 Český bestseller dostal mierne upravený dizajn, LED svetlomety či 18-palcové kolesá a na ocot nezostali ani Simply Clever prvky.

Pred tromi týždňami zverejnila Škoda náčrt zmodernizovaného typu Fabia, ktorý na jeseň oslávil svoje tretie narodeniny. Podľa nepísaných pravidiel je na jeho facelift najvyšší čas. Oficiálne k nemu dôjde na blížiacom sa ženevskom autosalóne, mnohé detaily o ňom však automobilka prezradila už teraz. Čo všetko sa zmení na najpredávanejšom aute slovenského trhu?

Škoda Fabia má po omladení dominantnejšiu masku chladiča
Škoda Fabia má po omladení dominantnejšiu masku chladiča
Zdroj: Škoda

Dizajnové úpravy dobre naznačila skica. Český reprezentant segmentu B dostal mohutnejšiu masku chladiča, ktorá zasahuje nižšie a disponuje zrezanými vrchnými rohmi. Tomu sa museli prispôsobiť svetlomety. Vnútorný stranu majú zalomenú, kým tá spodná je na rozdiel od predchodcu rovná. Predný nárazník má mierne upravené tvary. Rovnako je na tom jeho zadný príbuzný, v ktorom sa objavili odrazky.

Zadné svetlá si ponechali svoj pôvodný tvar, ale môžu byť vybavené diódovou technológiou. Grafikou pripomínajú omladený typ Octavia. Moderná technológia neobišla ani reflektory, v príplatkovej verzii má ísť o tzv. Full-LED exempláre. Z vizuálneho hľadiska je to takmer všetko. Škoda okrem toho iba oprášila ponuku farieb lakovania či diskov kolies, v ktorých sa objavil 18-palcový priemer. Fabia ho doteraz nemala. K dispozícii bude len pre hatchback, kombi si musí vystačiť maximálne so sedemnástkami. Ostatné spomínané úpravy platia pre obe karosérie.

Hatchback môže po novom stáť až na 18-palcových kolesách
Hatchback môže po novom stáť až na 18-palcových kolesách
Zdroj: Škoda

Fotografie interiéru nám zatiaľ česká automobilka neukázala, jeho vzhľad naznačila len detailom zachyteným v krátkom prezentačnom videu. Na prvý pohľad sa nezmenilo takmer nič. V skutočnosti je prítomný prepracovaný prístrojový panel a dotykový displej so 6,5-palcovou uhlopriečkou, ktorý bude odteraz súčasťou štandardného vybavenia. Zmeniť sa majú tiež materiály. V kabíne sa objavili odlišné dekoratívne obklady, no taktiež došlo na dvojfarebné čalúnenie sedadiel.

Mladá Boleslav ďalej spomína rozšírenie vybavenia o sledovanie mŕtveho uhla, ktoré upozorní vodiča aj pri cúvaní z parkovacieho miesta. Pribudne tiež automatické ovládanie diaľkových svetiel. Na ocot nezostali ani Simply Clever prvky, z ktorých je najslávnejšia nepochybne škrabka na ľad. Pomocou nej si bude po novom možné aj zmerať hĺbku dezénu obutia. Za príplatok bude možné vozidlo vybaviť zadnými USB portmi či obojstranným kobercom v kufri, kombi dostalo aj prenosné diódové svetlo.

Nárazníky českého automobilu prešli iba drobnou retušou
Nárazníky českého automobilu prešli iba drobnou retušou
Zdroj: Škoda

Škoda si pri modernizácii bestselleru pripravila aj jedno nepríjemné prekvapenie týkajúce sa priaznivcov vznetových motorov. Po omladení so štítkom TDI nerátajte, z ponuky nafta kompletne vypadla. Dôvodom je nadchádzajúce sprísnenie emisných noriem. Fabia má byť dostupná výhradne s litrovými zážihovými trojvalcami: vyberať si bude možné z dvoch agregátov, z čoho oba ponúknu dvojicu rôznych naladení.

Základ naďalej vytvorí atmosférický variant dosahujúci maximálny výkon 44 kW (60 k), alternatívou k nemu má byť silnejší exemplár ponúkajúci 55 kW (75 k). Vyššie postavené pohonné jednotky už budú prepĺňané. Dobre známy turbomotor 1.0 TSI dosiahne naďalej 70 kW (95 k) alebo 81 kW (110 k), no prejde jednou technickou úpravou. Dostane totiž filter pevných častíc. Pri všetkých motoroch bude štandardom manuálna prevodovka, najsilnejší exemplár ponúkne ako alternatívu DSG.

Fabia sa modernizáciou v Ženeve rozlúči s naftovými motormi
Fabia sa modernizáciou v Ženeve rozlúči s naftovými motormi
Zdroj: Škoda

V osvieženej podobe sa Škoda Fabia predvedie na marcovom autosalóne v Ženeve, do predaja príde počas ďalších mesiacov. Konkrétny dátum obchodného štartu nepoznáme. Tajomstvom zostávajú aj ceny, ktoré však pravdepodobne nečakajú žiadne zásadné zmeny. Na slovenskom trhu by sa hatchback v základnom vyhotovení mohol naďalej predávať od čosi vyše 9-tisíc eur.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia