Škoda Superb v nepriestrelnom variante

Novinky Najdrahšia nová Škoda: Aké je jej tajomstvo?

Foto: Škoda

30.5. 2018 12:51 Superb dostal nepriestrelnú karosériu i sklá, odolať by mal okrem munície aj výbušninám. Jeho výhodou je nenápadnosť.

Z hľadiska základných cien má Škoda vo viacerých prípadoch málo konkurentov. No celoplošne nemožno označiť jej vozidlá za vyslovene lacné, najmä bohato vybavené modely Kodiaq či Superb s dobrými motormi môžu stáť dosť. Druhému menovanému sa dokonca podarilo dostať do šesťciferného teritória. Na britský trh prichádza variant, ktorý stojí presne 118 688 libier.

Škoda pripravila pre britský trh obrnenú verziu kombi Superb
Škoda pripravila pre britský trh obrnenú verziu kombi Superb
Zdroj: Škoda

Obdobnú hodnotu mávajú len vzácne historické exempláre českej značky, so sumou prepočítanou na vyše 136-tisíc eur je táto verzia vlajkovej lode jednoznačne najdrahšia nová Škoda. Aké je jej tajomstvo? Na prvý pohľad síce pôsobí strieborné kombi obyčajne, ale netradičné čierne rámy okien prezrádzajú tromf v rukáve automobilu. Sklá sú totiž spolu s celou karosériou nepriestrelné.

Pancier zväčša vídame na podstatne luxusnejších automobiloch, Mladá Boleslav sa však rozhodla použiť ho aj na svoj špičkový produkt. Oproti honosným limuzínam či mohutným SUV má výhodu vo svojej nenápadnosti. Ak inkognito stratégia nevyjde, na rad prichádzajú popri nepriestrelných oknách aj špeciálne kompozity, oceľové pláty a pneumatiky schopné jazdy aj po strate tlaku.

Okrem panciera dostala vlajková loď značky aj sirénu a majáky
Okrem panciera dostala vlajková loď značky aj sirénu a majáky
Zdroj: Škoda

Superb spĺňa normu PAS 300, odolať by mal okrem štandardnej munície aj výbušninám. Negatívom ochrany je zvýšená hmotnosť. Presnú hodnotu síce nepoznáme, ale určite možno rátať s niekoľkými stovkami kilogramov navyše. Na eliminovanie negatívnych vplyvov extra masy a zachovanie jazdných vlastností siahla Škoda po upravených pružinách, tlmičoch i brzdách.

Pohon kombi zabezpečuje štandardný dvojlitrový turbodiesel. Ide o najsilnejšiu verziou používanú českou automobilkou s výkonom 140 kW (190 k). Interiér zostal sériový, pribudol akurát panel na ovládanie sirény a majákov skrytých vo svetlách a maske chladiča. Tieto prvky sú v cene. Momentálne nie je jasné, kde všade okrem Británie chce Škoda pancierovanú novinku predávať.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia