Škoda Vision RS či pár fotografií modelu Scala sú zatiaľ najlepšou ilustráciou novej filozofie

Novinky Radikálny obrat v Škode: Koniec Simply Clever

Foto: Škoda

22.11. 2018 12:50 Česká značka prechádza na novú filozofiu. Slogan Simply Clever má nahradiť iný, ktorý bude firmu lepšie reprezentovať. Čo si Škoda chystá pre budúcnosť?

Škoda sa v posledných mesiacoch mení. O veľkej zmene dizajnu sme tušili už vďaka konceptu Vision RS, do reality však prerod automobilky pretransformuje až sériová verzia modelu Scala, ktorá sa svetu ukáže v najbližších týždňoch. Spolu s ňou má prísť aj prepracovaná filozofia značky ako takej.

Škoda Vision RS či pár fotografií modelu Scala sú zatiaľ najlepšou ilustráciou novej filozofie
Škoda Vision RS či pár fotografií modelu Scala sú zatiaľ najlepšou ilustráciou novej filozofie
Zdroj: Škoda

Slogan “Simply Clever” končí, môžeme sa len domnievať, či má tento fakt niečo spoločné aj so zmenou pôsobiska Jozefa Kabaňa. Ten je totiž zástancom geometricky presného a jednoduchého dizajnu, ktorý si atraktivitu udrží po celé roky. Dôkazom je napríklad i jeho majstrovské dielo v rámci Škody, aktuálny Superb, ktorý sa nepáči len málokomu.

Mladá Boleslav však chce po novom vystupovať emotívnejšie. Motto “Simply Clever” sa mení na “Simply Surprising” a tomu sa prispôsobí i modelové portfólio. Šéfdizajnér značky, Oliver Stefani, hovorí, že v Škode si sú vedomí, že ich autá nie sú vnímané ako luxusné a prémiové, o to väčším prekvapením však podľa neho môžu byť pre klienta.

Súčasťou nového dizajnového prístupu bude väčšie množstvo plynulých línií, ktoré budú dopĺňať inak striktne ostré tvary. Čelná maska naberie agresívnejší sklon, sebavedomie auta má podporiť aj veľký nápis Škoda na dverách batožinového priestoru. Tento prvok má zapôsobiť najmä na čínskom trhu, kde logo automobilky nie je tak známe. Zmeniť sa má aj interiér, o jeho rozložení sme už informovali. Prvý nositeľ novej filozofie, Škoda Scala, absolvuje svetový debut 6. decembra.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia