ikona Honda Civic Tourer má rekordný kufor

Novinky Honda Civic Tourer má rekordný kufor

Foto: Marek Pokrývka

10.9. 2013 13:40 FRANKFURT   Objemom batožinového priestoru prekoná japonské kombi aj doteraz špičkovú českú konkurenciu.

Nižšia stredná trieda má nového rekordéra. Honda práve vo Frankfurte naživo predstavila sériový model Civic Tourer, ktorý predznamenal prototyp na ženevskom autosalóne. Objemom batožinového priestoru prekonáva všetkých konkurentov vo svojom segmente, a často aj mimo neho.

Sériové prevedenie modelu Honda Civic Tourer
Sériové prevedenie modelu Honda Civic Tourer
Zdroj: Marek Pokrývka

Výzor kombi prešiel od konceptu len jemnou retušou, zahŕňajúcou racionalizáciou detailných prvkov. Civic Tourer si tak zachoval dynamický ráz s výraznými zadnými blatníkmi, prepojenými svetlami a opticky oddelenou strechou ukončenou spojlerom. Dizajnom patrí nepochybne k najvýraznejším kombi na súčasnom trhu.

Zvonku je evidentná nízka hrana nakladacieho priestoru, ktorá oproti hatchbacku klesla o takmer štrnásť centimetrov. Dostala sa tak prakticky na úroveň dna batožinového priestoru. Ten ponúka základný objem rekordných 624 litrov, čím prekonáva aj doterajšieho lídra Škodu Octavia Combi.  Celkový objem, za prednými sedadlami po strechu, je jaskynných 1668 litrov.

Technická stránka sa nezmenila. Novinkou budú iba adaptívne tlmiče, ktorými bude kombi môcť byť vybavené na zadnej náprave. Majú zabezpečiť dobré jazdné vlastnosti pri rôznom zaťažení a podmienkach. Ponúknu tri úrovne nastavenia: Comfort, Normal a Dynamic.

Zadnej náprave pomáhajú adaptívne tlmiče. Foto:
Zadnej náprave pomáhajú adaptívne tlmiče. Foto:
Zdroj: Marek Pokrývka

Potvrdili sa aj naše odhady o dvoch motorizáciách: zážihovej a vznetovej. Benzínovú stranu má zastupovať motor 1.8 i-VTEC s výkonom 104 kW (142 k), naftovú zasa úsporný diesel 1.6 i-DTEC dosahujúci výkon 88 kW (120 k).

Ďalšie agregáty, už dnes dostupné pre hatchback, frankfurtský materiál nesľubuje. Uvidíme časom, dúfame, že výrobca paletu pohonných jednotiek obohatí. Nové japonské kombi sa má do predaja dostať začiatkom budúceho roka. Koľko si záujemcovia priplatia za extra dávku priestoru, zatiaľ zostáva tajomstvom.

Prvé dojmy: zamerané na kufor

Pri prvom osobnom stretnutí na autosalóne nás samozrejme najviac zaujímal práve megakufor nového kombi a variabilita jeho vnútorného priestoru. Batožinový priestor ponúka už v základe pozoruhodný objem, no ďalšie litre skrýva pod podlahou, vo dvoch schránkach rozličnej veľkosti.

Okrem obrovského základného batožinového
Okrem obrovského základného batožinového
Zdroj: Marek Pokrývka

Do menšej z dvojice schránok možno bezpečne uložiť náradie, lekárničku a roletu, v tej väčšej máte k dispozícii kapacitu pekných pár desiatok litrov. Pokojne sem schováte rodinný nákup na pár dní alebo aj víkendovú batožinu pre dvoch. Samotný kufor vám tak zostane „prázdny".

Aj v kombi verzii má Civic k dispozícii praktické
Aj v kombi verzii má Civic k dispozícii praktické
Zdroj: Marek Pokrývka

Pozitívne je aj sklápanie zadných sedadiel takmer do dokonalej roviny. Sklápajú sa podobne jednoducho ako v klasickom Civicu. Samozrejme ich možno aj vyklopiť nahor, ide teda o dobre známe šikovné „Magic Seats“, ktoré má aj hatchback.

Neprehliadnite: Všetky novinky z Frankfurtu nájdete v špeciálnej rubrike!

Video

Diskusia