ikona

Novinky Plug-in hybridy Jeep: 4x4 bez kardanu

Foto: Jeep

12.3. 18:00 So zmiešaným pohonom prichádza Renegade a Compass, v oboch prípadoch je na prednej osi 1,3-litrový prepĺňaný štvorvalec a vzadu elektromotor.

Povinné obmedzovanie flotilových emisií ovplyvnilo plány mnohých svetových značiek a tlačí ich do vývoja elektrických či aspoň hybridných modelov. Trendu sa nevyhol ani Jeep. Severoamerický výrobca predviedol na autosalóne v Ženeve dve vozidlá schopné tankovať benzín i elektrinu, ktoré boli pokrstené prívlastkom 4x4e. Prvými nositeľmi štítka sú typy Renegade a Compass.

Pár plug-in hybridov uviedol Jeff Hines, šéf značky pre región EMEA
Pár plug-in hybridov uviedol Jeff Hines, šéf značky pre región EMEA
Zdroj: Jeep

Dvojica rôzne veľkých vozidiel z dielne koncernu FCA disponuje pohonnými reťazcami s viacerými spoločnými rysmi. Pod kapotou pracuje prepĺňaný zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,3 litra a poháňa prednú nápravu. Vzadu je samostatný elektromotor. Pohonné jednotky nie sú nijako prepojené, systém 4x4 teda funguje celkom bez kardanu.

Presné parametre techniky z kategórie PHEV zatiaľ automobilka nezverejnila. V prípade typu Renegade uvádza maximálny výkon v mantineloch 190 až 240 koní, Compass by mal disponovať hornou hranicou tohto rozmedzia. Obe vozidlá vraj vedia prejsť elektricky približne 50 kilometrov s maximálnou rýchlosťou 130 km/h. Jeep uvádza aj ďalší údaj, kombinované emisie oxidu uhličitého majú dosiahnuť úroveň 50 g/km.

Oba nové modely majú zásuvku pod viečkom symetrickým k nádrži
Oba nové modely majú zásuvku pod viečkom symetrickým k nádrži
Zdroj: Jeep

Americká automobilka chcela premiérou rovno vyslať signál, že pohon kombinujúci spaľovací motor a elektrickú energiu neohrozuje terénne schopnosti vozidiel. Obe preto ukázal vo vyhotovení Trailhawk. Ide o najdrsnejší štandardný model, v prípade prezentovaných exemplárov ho popri červenej farbe špecifikujú mierne upravené tvary nárazníkov s väčšími nájazdovými uhlami, plakety na predných blatníkoch, označenie na piatych dverách, disky kolies a zopár ďalších detailov.

Kabína dvojice vozidiel neprešla žiadnymi väčšími zmenami. Prístrojový panel sa prispôsobil prítomnosti elektrickej časti pohonu, zmiešané vnútornosti možno sledovať aj na centrálnom infotainmente. Na centrálnej konzole okrem toho pribudlo ovládanie režimov Hybrid, Electric a E-Save. Ovládač štvorkolky sa však nezmenil, zachovaná je tiež páka samočinnej prevodovky.

Presné parametre pohonného systému zatiaľ výrobca nezverejnil
Presné parametre pohonného systému zatiaľ výrobca nezverejnil
Zdroj: Jeep

Vzhľadom na malý počet konkrétnych technických parametrov i zatiaľ neschválenú homologizáciu plug-in hybridu Compass očakávame, že reálne uvedenie do predaja ešte nejaký čas potrvá. Jeep žiaden presný dátum nepovedal. A nevyjadril sa ani k cene, aj keď v oboch prípadoch sa vyhotovenia PHEV asi postavia na vrchol ponuky.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia