ikona

Novinky Opel dnes začína predávať novú Corsu

Foto: Opel

1.7. 16:18 Okrem dávnejšie odhalenej elektrickej verzie ukázala nemecká automobilka aj konvenčný model, ktorý možno vybaviť jedným zo štyroch spaľovacích motorov. Tri benzínové trojvalce dopĺňa 1,5-litrový štvorvalcový diesel.

V druhej polovici mája sme po niekoľkých továrenských avízach spoznali novú Corsu. Šiesta generácia populárneho hatchbacku vyvinutá pod taktovkou skupiny PSA sa nám vtedy predviedla vo forme elektromobilu, najprv na uniknutých fotkáchnásledne oficiálnou cestou. Pri príležitosti obchodného štartu ukázala automobilka aj konvenčné vyhotovenie.

Corsa šiestej generácie je v Nemecku dostupná od 13 990 eur
Corsa šiestej generácie je v Nemecku dostupná od 13 990 eur
Zdroj: Opel
Práve dnes začína Opel predávať vozidlo postavené na rovnakej platforme ako Peugeot 208, zatiaľ výhradne na domácom trhu. Popri elektrickej verzii tam bude Corsa dostupná s kvartetom spaľovacích motorov. Ich paleta nie je žiadnym prekvapením, nakoľko kopíruje zoznam známy z francúzskeho príbuzného. Žiadne rozdiely sa pri koncernových bratoch nekonajú.

Základ tvorí atmosférický benzínový trojvalec so zdvihovým objemom 1,2 litra produkujúci najvyšší výkon 55 kW (75 k) a pracujúci výhradne s päťstupňovým manuálom. O stupeň vyššie stojí prepĺňaná alternatíva naladená na 74 kW (100 k), ktorú možno okrem mechanickej prevodovky so šiestimi stupňami spojiť aj s osemstupňovým automatom. V prípade najsilnejšieho variantu trojvalcového agregátu s maximom 96 kW (130 k) je samočinné ústrojenstvo štandardom.

Hatchback ponúka päť rôznych pohonných ústrojenstiev
Hatchback ponúka päť rôznych pohonných ústrojenstiev
Zdroj: Opel
Napriek dnešným náladám nebude pod kapotou typu Corsa chýbať ani nafta, ktorej korene sú taktiež francúzske. Opel bude využívať 1,5-litrový štvorvalec s parametrami 75 kW (102 k) a 250 Nm sľubujúci kombinovanú papierovú spotrebu 4,0 až 4,6 litra podľa normy WLTP. Použitú prevodovku tu automobilka nešpecifikuje, no nepochybne ide o šesťstupňový manuál.

Modely vybavené spaľovacími motormi sa navonok nijak zásadne nelíšia od predtým predstaveného elektromobilu. Okrem označení sa zmenili disky kolies a výplň masky chladiča, poznávacím znakom je tiež prítomnosť výfukových koncoviek. A čo cena? Nemeckí zákazníci si musia na základnú Corsu pripraviť najmenej 13 990 eur, kým akumulátorový variant atakuje 30-tisícovú hranicu. Na slovenskom trhu budú sumy s veľkou pravdepodobnosťou o niečo nižšie.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia