BMW X2 M Sport X

Novinky BMW X2 prichádza oficiálne na scénu

Foto: BMW

26.10. 2017 15:00 Najmladší člen mníchovského portfólia vychádza z typu X1, odlišuje sa prepracovanou karosériou. K dispozícii bude s tromi štvorvalcami.

Už vyše roka sa hovorí o ďalšom rozširovaní palety bavorských SUV, hlavným dôvodom rečí bolo predstavenie konceptu X2 na vlaňajšom parížskom autosalóne. Počas nedávnych letných mesiacov na jeho debut nadviazal únik patentových materiálov. BMW vozidlo viackrát ukázalo v kamufláži, ktorú momentálne strháva. Novinka prichádza oficiálne na scénu.

BMW X2 stojí na známej architektúre UKL s predným pohonom
BMW X2 stojí na známej architektúre UKL s predným pohonom
Zdroj: BMW

Kompaktné SUV s dynamickejšími proporciami

Ako sme predpokladali, najmladší člen mníchovského portfólia stojí na známej modulárnej platforme UKL a štandardne poháňa predné kolesá. Technicky vo veľkej miere vychádza z typu X1. Odlišuje sa kompletne prepracovanou karosériou, ktorá dostala o poznanie dynamickejšie proporcie. Základom tohto dojmu je klesajúca strecha zakončená spojlerom, ktorej kontruje stúpajúca spodná línia okien.

BMW X2 má okrem toho zamračené svetlomety, ľadvinky masky chladiča rozširujúce sa neštandardne smerom nadol a výraznejšie blatníky vyplnené kolesami s priemerom 17 až 20 palcov. Vzadu upútajú dve koncovky výfuku či takmer vyčistené piate dvere. Výrez na evidenčné číslo sa presťahoval nižšie, nahradilo ho centrálne umiestnené logo značky. Ten zdobí aj koncový stĺpik karosérie.

Logo značky je na stĺpikoch i piatych dverách bez výrezu na EČV
Logo značky je na stĺpikoch i piatych dverách bez výrezu na EČV
Zdroj: BMW

Okrem základného modelu bude kompaktné SUV v ponuke v dvoch verziách M Sport, ktoré vidíme na oficiálnych fotografiách. Vyznačujú sa špecificky tvarovaným bodykitom. Rozdiely medzi nimi sú detailné: od modrej „klasiky“ sa zlatá verzia M Sport X odlišuje centrálnymi časťami nárazníkov a prahov, ktoré sú lakované sivou farbou. Tú nájdeme aj na lemoch blatníkov.

Prakticky identické vnútro a menej motorov

Dvojica stojí na spoločnom 2 670-milimetrovom rázvore, ale BMW X2 je kratšie (4 360 mm) a jemne širšie (1 824 mm). V prvom rade je však nižšie (1 526 mm). Vzhľadom na skromnejšie rozmery neprekvapuje, že novinka disponuje menším batožinovým priestorom. No s hodnotou 470 litrov nemá zásadný hendikep. Rozdiel je väčší pri sklopení zadných sedadiel a naložení po strechu, celkový objem klesol na 1 355 l. Očakávať môžeme tiež menej miesta na hlavu vzadu sediacich pasažierov.

Interiér je viac-menej zhodný s konvenčne tvarovaným bratom
Interiér je viac-menej zhodný s konvenčne tvarovaným bratom
Zdroj: BMW

Dvojica príbuzných SUV sa síce výrazne odlišuje navonok, no okrem odlišných priestorových pomerov majú vozidlá prakticky identické vnútro. Palubná doska je prevzatá takmer bez úprav. Na scénu prišiel vylepšený systém iDrive a prítomný je tiež modernejší volič prevodovky. Klasickú posuvnú páku nahradil joystick veliaci technike prostredníctvom elektroniky.

Pri východiskovom vozidle si môžu tuzemskí zákazníci vyberať až z jedenástich rôznych konfigurácii pohonu, ale BMW teraz pre novinku ohlasuje iba tri. Paleta sa bude rozširovať až časom. Základom má byť zatiaľ benzínový model sDrive20i poháňajúci predné kolesá prostredníctvom prepĺňaného dvojlitrového štvorvalca, ktorý má najvyšší výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 280 Nm.

Na úvod má byť nové bavorské SUV k dispozícii s tromi motormi
Na úvod má byť nové bavorské SUV k dispozícii s tromi motormi
Zdroj: BMW

Priaznivci nafty si budú môcť voliť medzi dvomi variantmi, v cenníku budú označenia xDrive20d a xDrive25d. Oba majú turbodiesel s objemom dva litre, osemstupňový automat a pohon všetkých kolies. Rozdielom je maximálny výkon: kým dvadsiatka dosahuje 140 kW (190 k), silnejšie vyhotovenie ponúkne 170 kW (231 k). Vďaka tomu zrýchli na stovku v priebehu 6,7 sekundy. Automobilka zatiaľ neprezradila, ako budú vozidlá stáť cenovo. Predaj plánuje spustiť v marci.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia