BMW M850i xDrive Coupé

Novinky BMW M850i: Veľké kupé ukazuje bicepsy

Foto: BMW

28.4. 2018 12:00 Do uvedenia sériovej podoby M8 bude tvoriť vrchol model, ktorý má poháňať kompletne prestavaný osemvalec s výkonom 390 kW (530 k).

Dobýjanie mediálneho priestoru novou osmičkou vzali Bavori smrteľne vážne. Výrazne mu obetovali snahu o nejaký moment prekvapenia a už dlho pred premiérou prezrádzajú technické informácie o novom členovi rodiny M Performance. Ide o variant nesúci kompletné označenie M850i xDrive Coupé. Nejaký čas pôjde o vrchol ponuky, až do príchodu verzie M8.

BMW prezradilo prvé detaily o modeli M850i xDrive Coupé
BMW prezradilo prvé detaily o modeli M850i xDrive Coupé
Zdroj: BMW

Myšlienky na výrobu emkového vyhotovenia BMW nedávno oficiálne priznalo zároveň s potvrdením veľmi reálnej štvor- alebo päťdverovej možnosti Gran Coupé. Koncept svalnatého sedanu vystavila automobilka na ženevskom autosalóne. Do uvedenia jeho sériovej podoby bude tvoriť vrchol spomínaný model M850i, ktorý má poháňať kompletne prestavaný dvakrát prepĺňaný benzínový osemvalec s nešpecifikovaným objemom. Najskôr pôjde opäť o 4,4 litra.

Motor bude disponovať maximálnym výkonom 390 kW (530 k), čo je oproti predchodcovi viac o takmer sedemdesiat koní. Krútiaci moment narástol o rovnú stovku. Svoje mohutné maximum 750 Nm má strojovňa s konfiguráciou V8 ponúkať už od 1 800 otáčok. Partnerom agregátu bude vylepšený osemstupňový automat prenášajúci silu na pohon oboch náprav s elektronicky ovládaným zadným diferenciálom. Zvuk pohonnej jednotky si možno vypočuť na videu zachytávajúcom v pohybe maskovaný prototyp.

Silný osemvalec bude vydychovať cez veľké koncovky výfuku
Silný osemvalec bude vydychovať cez veľké koncovky výfuku
Zdroj: BMW

Okrem dvojminútovej sekvencie ukazuje veľké kupé BMW svoje bicepsy aj v oficiálnej fotogalérii, v ktorej hrá hlavnú úlohu opäť kamufláž. Neukrýva však agresívny vzhľad prednej časti ani elegantne klesajúcu strechu, úzke koncové svetlá či výfukové koncovky. Viditeľné sú tiež veľké disky kolies obsahujúce mohutné komponenty brzdového systému s modrými strmeňmi.

Mníchov v tlačovej správe vyzdvihuje tuhosť karosérie, nízko položené ťažisko a perfektne vyladený podvozok. Vďaka týmto základným vlastnostiam má byť možné s novou osmičkou jazdiť aj na okruhu bez nutnosti vypínať stabilizačný systém. Vozidlo má štandardne disponovať riadenou zadnou nápravou, aktívnymi stabilizátormi i adaptívnymi tlmičmi. Aký bude výsledok v praxi? To sa dozvieme neskôr, predaj modelu Coupé radu 8 sa však má začať ešte počas roka 2018.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia