ikona

Novinky Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Foto: Mazda

22.7. 15:21 Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný s pohonom všetkých kolies.

Pred pár dňami uplynulo päť rokov od svetového debutu štvrtej generácie typu Mazda2. Najmenší produkt japonskej automobilky sa odvtedy nijak zásadne nezmenil, prešiel iba drobnými úpravami. Klasického faceliftu sa dočkal až teraz. Dvojka absolvovala plastickú operáciu, zatiaľ vo svojom domácom prostredí. Jej súčasťou je pritom zmena mena.

Mazda2 sa prispôsobuje súčasnému dizajnu značky
Mazda2 sa prispôsobuje súčasnému dizajnu značky
Zdroj: Mazda

Malý hatchback sa v Japonsku dlhé roky predával s názvom Demio, no odteraz bude aj tam známy pod číselným označením. Okrem toho prichádza s upravenou tvárou. Tá nesie podpis aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo a viac-menej kopíruje zásahy vykonané pri modernizácii šestky. Hlavnú rolu v ňom zohráva zväčšená maska chladiča s trojrozmernou výplňou. Jej pochrómovaný rám siaha na bokoch takmer popod celé predné svetlá s odlišným tvarom i architektúrou.

Svetlomety môžu byť na želanie diódové a adaptívne. Pod nimi sa nachádza zjednodušený nárazník, ktorý vymenil moduly s hmlovkami za pásiky lesklého kovu. Vzadu boli dotyky jemnejšie. Koncové svetlá sa takmer nezmenili, kým na nárazníku sa nachádza menej tmavého plastu. Aj tu našli miesto drobné pochrómované detaily. Ako to už býva, súčasťou zmien sú disky kolies.

V kabíne hatchbacku sú nové sedadlá či volant
V kabíne hatchbacku sú nové sedadlá či volant
Zdroj: Mazda

Ani interiér nezostal na ocot, objavili sa v ňom výraznejšie tvarované predné sedadlá a modernejší volant. Obligátnou súčasťou faceliftu je obmena ponuky materiálov. Mazda okrem toho hovorí o prídavnej zvukovej izolácii, očakávaným krokom je aktualizácia infotainmentu. Zmeny sa týkajú tiež vybavenia. Okrem iného obsahuje adaptívny tempomat či systém udržiavanie v jazdnom pruhu, k dispozícii je tiež sústava štyroch kamier.

Vďaka upravenému podvozku má Mazda2 ponúkať viac komfortu. Na japonskom trhu sa bude dodávať s 1,5-litrovým zážihovým štvorvalcom naladeným na výkon 81 kW (110 k), alternatívu tvorí vznetový agregát Skyactiv-D s objemom 1,8 litra dosahujúci 77 kW (105 k). Zákazníci si môžu voliť šesťstupňovú manuálnu prevodovkou alebo automat taktiež so šiestimi stupňami.

Pohon všetkých kolies je v tomto segmente raritou
Pohon všetkých kolies je v tomto segmente raritou
Zdroj: Mazda

Veľkou novinkou je fakt, že Hirošima začne hatchback ponúkať aj s pohonom všetkých kolies. Dostupný bude pri väčšine modelov. Zvoliť si ho teda možno pri benzíne i nafte, no vždy len so samočinnou prevodovkou. Na starý kontinent sa však takéto varianty asi nedostanú. Dátum štartu v Európe zatiaľ nepoznáme, na japonskom trhu sa omladená dvojka začne naostro predávať 12. septembra s cenou od 1 544 400 yenov (asi 12 800 eur). Momentálne už Mazda prijíma predbežné objednávky na inovované vozidlo.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia